• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68024
+
-

آغاز به کار دبیرخانه استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

جشنواره
آغاز به کار دبیرخانه استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

فعالیت دبیرخانه استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در هرمزگان با معرفی اعضای دبیرخانه رسماً آغاز شد.

به گزارش ایسنا، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اظهار کرد: فعالیت دبیرخانه استانی بیست‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با معرفی اعضای دبیرخانه آغاز شد. 

 «ناهید سلیمانی‌احمدی» افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همچون پارسال با انتشار فراخوان به سازمان‌ها، ادارات، نهاد‌ها و همچنین توزیع بروشور در مکان‌های عمومی کار خود را آغاز کرده است. 

وی تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های ویژه پدران و مادران و علاقه‌مندان، قصه‌گویی میدانی در محافل عمومی پیش‌بینی شده که با حضور استادان متخصص در این حوزه و کارشناسان و مربیان برگزیده دوره‌های قبل تشکیل می‌شود. 

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان افزود: بیست‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، ایجاد زمینه برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و مؤثر میان قصه‌گویان ایرانی و خارجی، کارشناسان و استادان حوزه قصه و قصه‌گویی برگزار می‌شود. 

سلیمانی عنوان کرد: احیای سنت قصه‌گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان در جشنواره (دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان ۱۸ سال به بالا، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها)، برنامه‌ریزی برای تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه و مشارکت مردم و ترویج فرهنگ قصه‌گویی به‌عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است. 

وی با اشاره به این‌که جشنواره در 2 بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان در بخش صحنه‌ای تا ۱۷ شهریور و بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای تا ۱۰ مهر ۹۸ فرصت دارند فیلم‌های قصه‌گویی خود را در پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir بارگذاری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید