• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68022
+
-

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا در هرمزگان

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری معتقد است استان هرمزگان با توجه به طرح‌های در دست اجرا و اجراشده مشکلی از نظر اشتغال ندارد.

به گزارش ایرنا «مسعود هندیان» در آیین تودیع و معرفی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: هرمزگان با سواحل طولانی و صنابع بزرگ و شرایط راهبردی جغرافیایی مشکلی از نظر جذب سرمایه‌گذاری ندارد و از استان‌های پیشرو در این زمینه محسوب می‌شود. 

وی ادامه داد: سال گذشته ۴۶۶ طرح با ۱۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد بهره‌برداری قرار گرفت که برای ۱۲ هزار نفر شغل ایجاد شد. 

وی اضافه کرد: سالانه به‌طور متوسط ۳۴ هزار شغل در هرمزگان ایجاد می‌شود و هم‌اکنون یک‌هزار طرح با ۲۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در استان در حال اجراست که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید. 

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری افزود: انتظار می‌رود مدیر کل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان به مشکل‌های کارگران توجه و ۱۱ اتحادیه موجود را فعال‌تر کند. 

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان در فصل بهار امسال 9/15 درصد و در بهار سال گذشته 5/11 درصد بوده است. 

همچنین نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن تعداد بیکاران هرمزگان در سال ۹۵ برابر با ۵۷ هزار و ۵۳۴ نفر و بر اساس طرح نیروی کاری مرکز آمار ایران سال ۹۵ تعداد بیکاران هرمزگان برابر با ۵۲ هزار و ۶۷۳ نفر (۱۵ ساله و بیشتر)، سال ۹۶ برابر با ۶۲ هزار و ۶۷۳ نفر (۱۵ ساله و بیشتر) و سال ۹۷ برابر با ۶۲ هزار و ۶۷۳ نفر (۱۵ ساله و بیشتر) اعلام شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید