پایان ریسک بالا
اینفوگرافی همشهری درباره آنچه برای ارتقای امنیت بخش جنوبی خط 7مترو انجام شده است
سیدمحمد فخار _ خبرنگار
8آبان 96حفظ جان شهروندان در برابر «ریسک بالا» موجب شد خط 7 مترو یکباره تعطیل اعلام شود. شهردار وقت تهران چندی پس از افتتاح عجولانه خط 7آن را تعطیل کرد تا امکانات ایمنی این خط مطابق اصول 5خط دیگر متروی تهران، به حد قابلقبولی برسد. پیش از این در خرداد96 در اقدامی شتابزده و چند روز پیش از انتخابات ریاستجمهوری، 22کیلومتر از خط 7افتتاح شده بود اما نواقص خط آنقدر زیاد بود که مدیران شهری برای بستن و تکمیل خط تردید نکنند. این ایرادات شامل سامانههای کنترلی و نظارتی در ایستگاهها، سیستم سیگنالینگ، اطفای حریق، هواکشها و پلههای فرار بود. اما طی 22ماه اخیر چه اقداماتی برای پر شدن این خلأها رخ داده است؟ پاسخ این پرسش مهم را در گزارش دادهنما بخوانید.
اقدامات ایمنی ساز خط 7
راهاندازی سیستم سیگنالینگ
وظیفه سیگنالینگ جلوگیری از برخورد قطارهاست و ایمنی لازم برای حرکت قطارها با سیگنالینگ عملی میشود.
ایمنسازی تردد قطار در خط
اصلاح روسازی مسیر در 4محدوده به طول حدود 404متر برای افزایش سرعت و ایمنی تردد قطارها
راهاندازی سامانههای کنترلی و نظارتی
راهاندازی سیستم تهویه
خرداد 96هیچ تهویهای نداشت حالا 27واحد تهویه دارد.
روسازی و ریلگذاری مسیر
اجرای 9شفت تونلی و 4شفت میانتونلی
پایداری سیستم برقرسانی
اجرا شدن مسیر خروج اضطراری
نگاه شهردار تهران به خط 7