• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67895
+
-

کشت ۶ هزار هکتار کلزا در استان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: امسال کشت کلزا به عنوان برنامه‌ راهبردی این وزارتخانه در ۶ هزار هکتار مزارع استان انجام شد.
«سید حسن میرعماد» به ایرنا افزود: سال گذشته حدود 1200 هکتار از مزارع استان سمنان به کلزا اختصاص یافت و امسال با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای توسعه این محصول مهم افزایش وسعت کشت در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به راهبرد مقام معظم رهبری برای خودکفایی کشور در تأمین مواد غذایی گفت: روغن یکی از محصولاتی است که عمده آن از خارج از کشور تأمین می‌شود. ازاین‌رو برای خودکفایی در تولید دانه‌های روغنی، کشت کلزا در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.
میرعماد بیان کرد: کشت دانه روغنی کلزا در استان سمنان از دستاوردهای بعد از انقلاب محسوب می‌شود و تا چند سال گذشته سهم استان در تولید این گیاه راهبری صفر بود.

وی با بیان این‌که بذر لازم برای کشت این محصول تأمین شده است اظهار کرد: کارشناسان پهنه باید کشت کلزا را در بین کشاورزان ترویج کنند تا هدفگذاری صورت گرفته برای کشت این محصول محقق شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان این‌که سهم هر شهرستان استان در وسعت کشت دانه روغنی کلزا به تفکیک به وسیله کارشناس پهنه تهیه وابلاغ شده است اضافه کرد: امسال باید ۱۷ درصد از کشت گندم و جو به کشت محصول کلزا اختصاص یابد و همکاری کشاورزان لازمه تحقق این چشم‌انداز است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :