• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67890
+
-

نظارت بر نحوه توزیع شکر و مرغ در مرکزی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی با بیان این‌که نظارت بر توزیع شکر در استان مرکزی ضعیف است گفت: باید از صادرات و خروج مرغ زنده از استان مرکزی نیز جلوگیری شود. به‌گزارش تسنیم، «سعید فرخی» در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی با اشاره به موضوع قیمت‌گذاری مرغ اظهار کرد: درباره موضوع قیمت و توزیع مرغ باید تجربیات گذشته را در نظر داشته باشیم و تشکیل جلسات ستاد تنظیم بازار باید ابزاری برای کنترل بازار باشد.

 وی افزود: اولویت مهم نظارت بر بازار است که تنها اقداماتی از جمله معرفی به دادستانی، دادگاه‌ها و استفاده از ابزارهای انتظامی و امنیتی مناسب نیست. به عبارتی این کار باید در مرحله آخر انجام شود، باید مصوبه ستاد تنظیم بازار را اجرا کنیم. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی ادامه داد: سیستم تأمین نهاده سیستم خوبی نیست و باید بتوانیم از ابزار توزیع نهاده استفاده کنیم. در فرایند نرخ‌گذاری ستاد تنظیم بازار استان با نرخ‌گذاری که بر اساس قیمت مرغ زنده تا نرخ مصوب در ستاد تنظیم بازار است، فاصله دیده می‌شود، به عبارتی بیشتر از آن چیزی است که در استان اجرا می‌شود. 

وی ادامه داد: نباید اصرار بر قیمت کالا خارج از عرف بازار داشته باشیم. دام‌پزشکی باید در زمینه مجوز برای خارج کردن مرغ از کشتارگاه‌ها اقدام کند و بین جهاد کشاورزی و دام‌پزشکی باید هماهنگی وجود داشته باشد و نظارت در این زمینه صورت گیرد. فرخی اضافه کرد: با توجه به این‌که استان تولیدکننده هستیم و بنگاه‌های اقتصادی زیادی در استان فعالیت می‌کنند باید از مرغداری‌ها حمایت کنیم. استفاده از ابزار مجوزهای دامپزشکی، اخطار و ابلاغ به مرغداران از جمله اقداماتی است که سبب کاهش تخلفات می‌شود.


نظارت ضعیف در توزیع شکر 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی گفت: نظارت ضعیف در توزیع شکر وجود دارد، تخلف در زمینه توزیع و عرضه شکر و سایر کالاها باید با قاطعیت برخورد شود. وی بیان کرد: توزیع فراگیر شکر باید اصلاح شود و تا زمانی که سیستم بسته‌بندی بین مردم رواج پیدا نکرده باید توزیع یک تن بر اساس مصوبه انجام شود. فرخی ادامه داد: باید از ظرفیت تعاونی‌ها بیشتر استفاده شود تا در زمینه توزیع مشکلی وجود نداشته باشد و در زمینه بسته‌بندی شکر باید قیمت با عنوان ستاد تنظیم بازار مشخص شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید