• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67887
+
-

کاهش ۱۰ درصدی تصادفات برون‌شهری در استان

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان این‌که تصادفات برون‌شهری در جاده‌های استان مرکزی ۱۰ درصد کاهش یافت گفت: آمار کشته شدگان تصادفات در استان مرکزی افزایش یافت.

به گزارش تسنیم، «علی زندی‌فر» در جلسه کمیسیون آیین‌نامه اجرایی ایمنی حمل‌ونقل و سوانح رانندگی استان مرکزی با اشاره به آمار ثبت شده استان مرکزی در حوزه تصادفات اظهار کرد: تعداد 21 اورژانس درون‌شهری و تعداد 30 اورژانس جاده‌ای در استان مرکزی مستقر شده‌اند که علاوه بر آنها تعداد 13 پایگاه امدادرسانی جاده‌ای نیز در محورهای استان مرکزی فعالیت دارند.

وی افزود: استان مرکزی دارای 3 آزادراه مهم به طول 209 کیلومتر است و علاوه بر این حدود 456 کیلومتر بزرگراه، 445 کیلومتر راه اصلی، 770 کیلومتر راه فرعی و 4408 کیلومتر راه روستایی در استان مرکزی قرار دارد که در مجموع 6288 کیلومتر راه در استان مرکزی ساخته شده است. مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: براساس آمار ثبت شده پلیس راهور در 3 ماه نخست امسال در تصادفات درون شهری 10 نفر و در تصادفات برون‌شهری 70 نفر فوت کرده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش داشته است. وی عنوان کرد: میزان اعمال قانون و جرائم پلیس راه در 2 ماه نخست امسال رقمی معادل 5 درصد و پلیس راهور معادل 1310 مورد افزایش داشته و در مقابل جرائم تلفن همراه پلیس راه کاهش یک درصدی داشته است.

زندی‌فر افزود: در هفته‌های اخیر تعداد 24 دوربین سرعت‌سنج در استان مرکزی تعمیر و اصلاح شدند، اما این دوربین‌ها سرعت متوسط را به ثبت نمی‌رسانند که اگر این مورد نیز در آنها رفع شود عملکرد صحیحی دارند. همچنین باید بگوییم همه توانمان را برای اصلاح آزادراه ساوه به همدان به‌کار گرفته‌ایم.
وی اظهارکرد: مطالعات مربوط به طرح ساخت زیرگذر شهر جدید امیرکبیر به پایان رسیده و درحال برآورد هزینه‌های اجرای این طرح هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید