• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67885
+
-

تجهیز 5 کارگاه میناکاری به کوره پخت

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: 5 کارگاه میناکاری استان با هدف تکمیل زنجیره تولید صنایع دستی به کوزه پخت مجهز می‌شوند.

«قاسم کاظمی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: ۲ کوره میناکاری در اراک و شازند وجود دارد اما محصولات میناکاری اکنون برای پخت نهایی باید به اصفهان ارسال شود.
وی اظهار کرد: ارسال محصولات میناکاری هزینه‌های سنگین برای هنرمندان دارد و با تجهیز کارگاه‌های استان به کوره می‌تواند این هزینه را کم و دامنه سود مناسب‌تری برای شاغلان این بخش ایجاد کند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: 8 کارگاه میناکاری با ۱۵۰ تا ۲۰۰ هنرمند در اراک، خمین، شازند، دلیجان و زرندیه به تولید میناکاری اشتغال دارند.
کاظمی گفت: در کارگاه تولید میناکاری ابراهیم‌آباد اراک ۱۵ میناکار و قلم‌زن به تولید انواع محصولات متنوع اشتغال دارند.

وی افزود: هر هنرمند میناکار در هفته ۲ تا ۳ قطعه هنری تولید و برای پخت به کوره ارسال می‌کند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار کرد: صادرات چمدانی میناکاری استان به کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس سال گذشته ۱۰ هزار دلار ارز نصیب کشور کرده است.

کاظمی گفت: کیفیت محصولات میناکاری استان مرکزی و تنوع و جذابیت آنها باعث شده که صادرات چمدانی این رشته صنایع دستی در استان مطلوب باشد.
وی افزود: تولید صنایع دستی میناکاری در استان با استفاده از تصاویر و به‌کارگیری مواد مرغوب انجام می‌شود و با محصولات میناکاری اصفهان و شیراز به عنوان قطب تولید این تولیدات رقابت می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید