• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67869
+
-

ثبت 13 روز آلوده در کلان‌شهر اراک

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد روزهای آلاینده که همه آنها ناشی از ریزگردها بوده 13 روز ثبت شده که دقیقا برابر با تعداد روزهای آلوده سال گذشته است.

به گزارش تسنیم، «رضا میرزایی» با اشاره به ایجاد بادشکن‌های غیرزنده در کویر میقان افزود: بادشکن‌هایی که منابع طبیعی در زمینه کنترل ریزگردها در شمال کویر میقان ایجاد کرده، موفق عمل کرده است.
وی اضافه کرد: در چند روز گذشته، ورود توده گرد و غبار در کلان‌شهر اراک سبب کاهش دید افقی و ایجاد شرایط نارنجی در شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اراک و ایجاد شرایط ناسالم برای گروه سنی حساس شده است.

میرزایی با اشاره به ورودی موج گرد و غبار به استان مرکزی اظهار کرد: منشأ اصلی تشکیل این توده گرد و غبار، ریزگردهای داخلی که بیشتر از کویرهای داخلی منشا گرفته‌اند به همراه افزایش دمای هواست.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: علت آلایندگی هوای اراک به‌سبب افزایش حجم و غلظت ذرات کمتر از 5/2 میکرون در هوای اراک است.
میرزایی عنوان کرد: براساس پیش‌بینی سازمان محیط زیست، امسال به سبب بارندگی‌های بسیار، ریزدانه‌های خاک از ارتفاعات شسته شده و به پایین‌دست انتقال یافته که با خشک شدن و از دست دادن رطوبت، سبب خیزش ریزگرد شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید