• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67841
+
-

خیابان امام ره سمنان پیاده‌راه می‌شود

در روزهای آینده یک روز در هفته طرح ممنوعیت ورود خودرو به خیابان امام‌ره اجرا می‌شود

شهری
خیابان امام ره سمنان پیاده‌راه می‌شود

 عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر سمنان گفت: خیابان امام(ره) این شهر تا چهارراه مازندران سمنان تا پایان امسال پیاده‌راه ‌می‌شود.

«محمد زحمتکش» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: اجرای این طرح از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر سمنان در دست اقدام است و به صورت آزمایشی از روزهای آینده یک روز در هفته طرح ممنوعیت ورود خودرو به خیابان امام(ره) اجرا می‌شود. وی ادامه داد: در بسیاری از مراکز استان‌ها با وجود جمعیت و ترافیک قابل توجه طرح پیاده‌راه کردن خیابان‌های تاریخی اجرا شد و خیابان امام(ره) سمنان ظرفیت اجرای این طرح را دارد.


راه‌اندازی توقفگاه در کنار خیابان

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر سمنان اضافه کرد: اجرای این طرح نیازمند رفع مشکلات زیرساختی است و با برنامه ریزی‌های انجام شده راه‌اندازی توقفگاه در کنار خیابان امام(ره) در دستور کار قرار دارد. زحمتکش بیان کرد: بیش از ۴۵۰ هکتار بافت فرسوده در شهر سمنان وجود دارد که ۴۵ هکتار آن بافت تاریخی اصلی به شمار می‌رود.


بازسازی بافت‌های تاریخی

وی اضافه کرد: در سال ۹۷ قرار بود ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی بافت‌های تاریخی و فرسوده استان سمنان از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شود که تاکنون ریالی از این اعتبار تخصیص نیافت. عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر سمنان گفت: سهم شهر سمنان از این اعتبارها در کاغذ ۱۵۰ میلیارد ریال بود که تخصیص نیافت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید