• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67752
+
-

ابلاغ اعتبار 162 میلیارد تومانی برای رشت

خبر
ابلاغ اعتبار 162 میلیارد تومانی برای رشت

فرماندار رشت گفت: اعتبار ابلاغی امسال برای این شهرستان 162 میلیارد و 618 میلیون و 500 هزار تومان است که نسبت به سال گذشته 7/8درصد رشد دارد.به گزارش ایسنا «میرشمس مومنی‌زاده» در جلسه شورای برنامه‌‌ریزی رشت که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: کمیته برنامه‌‌ریزی نقشه راه و مسیر توسعه شهرستان را تدوین و تبیین می‌کند.

فرماندار با بیان این‌که رسالت دستگاه‌های اداری و اجرایی خدمت به مردم است، افزود: یکی از این خدمات، اجرای پروژه‌های عمرانی است. مردم در این شهرستان و بخش‌های تابعه مشکلات زیادی دارند.وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف توسعه‌ای و عمرانی کارهای زیادی انجام گرفته اما با توجه به نیازهای موجود، باز هم فضا برای انجام کار وجود دارد.  

مومنی‌زاده با بیان این‌که باید از ظرفیت‌ها و منابع ملی برای پیشبرد پروژه‌های شهرستان بهره‌‌مند شویم، تصریح کرد: در زمینه آلودگی ‌زیست‌محیطی، سایت زباله سراوان، توسعه کارخانه کمپوست، ترافیک شهری، تکمیل کتابخانه مرکزی رشت، ایجاد مراکز بهداشتی، درمانی اقدامات بسیاری انجام شده است. باید همه با بهره‌گیری از منابع ملی موانع را برطرف کنیم.

فرماندار گفت: اعتبار رشت سال گذشته 147 میلیارد و 574 میلیون تومان بود که بخشی از اعتبار اختصاص یافته توسط برخی از دستگاه‌ها جذب نشد.وی با بیان این‌که مبنای توزیع اعتبارات در برنامه و بودجه «جمعیت» و «محرومیت» است، تصریح کرد: رشت علی‌رغم مرکز استان بودن، بسیار محروم است و علاوه بر این جمعیت بالایی هم دارد.

مومنی‌زاده با اشاره به برخی از پروژه‌های اولویت‌دار رشت بیان کرد: کمربندی رشت-خمام-سنگر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، همچنین تعریض راه خمام-لشت نشا-خشکبیجار هم در اولویت قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید