• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67766
+
-

ساخت کلبه پرنده‌نگری در تالاب استیل آستارا

اکوتوریسم
ساخت کلبه پرنده‌نگری در تالاب استیل آستارا

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست آستارا از آغاز عملیات ساخت کلبه یا اتاقک‌های پرنده‌نگری در حاشیه تالاب استیل با هدف معرفی جاذبه‌های طبیعی و جلب مشارکت مردم برای حفاظت از آن خبر داد.

«مصطفی فلاح» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: طرح ساخت کلبه در حاشیه تالاب استیل، مطالعه و کارشناسی شده است و نمونه‌ آن را در تالاب بین‌المللی امیرکلایه لاهیجان، آب‌کنار انزلی و تالاب جوکندان تالش هم داریم.

وی ادامه داد: در حاشیه تالاب استیل آستارا 2 کلبه با مساحت ۱۵ متر‌مربع و 2 آلاچیق روباز با سازه‌های چوبی و سازگار با طبیعت ساخته می‌شود. دوربین هم نصب خواهد شد و علاقه‌مندان با استفاده از دوربین یا با چشم غیرمسلح، پرنده‌نگری خواهند کرد.

فلاح افزود: در کلبه‌ها نمازخانه و سرویس بهداشتی ایجاد خواهد شد. فاضلاب هم به خارج از محدوده طرح هدایت و از ورود آن به آب تالاب جلوگیری می‌شود.

وی بیان کرد: اعتبار برای این کار در شورای برنامه‌‌ریزی گیلان تصویب شده و دولتی است. پیش‌بینی می‌شود این طرح تا پایان شهریور امسال به بهره‌برداری برسد.

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست آستارا گفت: هرگز به دنبال بهره‌برداری اقتصادی از تالاب نیستیم، اما در راستای توسعه پایدار، ترویج اقتصاد سبز و بهره‌برداری اصولی و احیای علمی تالاب‌ها، اجرای این طرح‌های مطالعه و تایید شده، مانعی ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید