• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67641
+
-

کافه مجلس

کافه مجلس
کافه مجلس


  نمایندگان به‌دنبال اخذ عوارض در تنگه هرمز
بیش از۱۶۰نفر از نمایندگان مجلس با امضای بیانیه‌ای از اقدام سپاه پاسداران در توقیف نفتکش انگلیسی تقدیر کرده و از دولت خواستند موضوع اخذ عوارض از کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز را در دستور کار خود قرار دهد. حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر در جلسه علنی دیروز مجلس خطاب به علی لاریجانی، رئیس مجلس گفت: انتظار داشتیم براساس ماده۱۱۰ آیین‌نامه داخلی مجلس درباره افتخارات سپاه و نیروی دریایی درخصوص توقیف نفتکش انگلیسی صحبت می‌کردیم که لاریجانی در واکنش به او گفت: (انگلیسی‌ها) دزدی کردند، (سپاه) جوابشان را داد.

  با چند عملیات به درجه سرداری رسیدید؟
جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده تربت‌جام در جلسه علنی دیروز بهارستان به‌شدت از جوادکریمی قدوسی انتقاد کرد و گفت: چه‌کسی به شما اجازه داده است به وزیر و رئیس‌جمهور و نماینده مجلس حمله کنید. وی گفت: شما به شهر تربت‌جام آمدید و به مردم گفتید نماینده شما انقلابی نیست و نامه جمع کنید تا رد‌صلاحیت شود. آقای کریمی قدوسی، آن زمانی که اجداد شما، بستگان شما از افغانستان به ایران حمله می‌کردند ما ایرانی بودیم و از ایران دفاع می‌کردیم. این عضو فراکسیون امید ادامه داد: چه‌کسی به شما شناسنامه ایرانی داده است، چه‌کسی به شما اجازه داده است به ارکان نظام بتازید، چند روز سابقه جبهه دارید، چندتا عملیات شرکت کرده‌اید که به درجه سرداری رسیدید؟ از کی شما ایرانی شدید که ما ایرانی نبودیم.

  انتخاب رئیس کمیسیون اصل90
داوود محمدی، نماینده قزوین برای سومین‌سال پیاپی رئیس کمیسیون اصل90 شد. او که تنها گزینه هیأت رئیسه برای تصدی این سمت بود، با ۱۶۱رأی نمایندگان از مجموع ۱۷۹رأی مأخوذه، به‌عنوان رئیس کمیسیون اصل۹۰ در سال چهارم و سال پایانی مجلس دهم انتخاب شد. پیش‌تر فرهاد تجری، نماینده قصر‌شیرین از سوی هیأت رئیسه برای تصدی این کرسی به صحن مجلس معرفی شده بود اما موفق به کسب رأی لازم نشد. او دلیل عدم‌رأی‌آوری‌اش را خط‌خوردن آرای برخی‌ نمایندگان از سوی مخالفان ریاستش بر اصل90 اعلام کرد و بر همین اساس خواستار ورود هیأت‌رئیسه به موضوع شد اما هیأت‌رئیسه درخواست او را وارد ندانست.

  ورود هیأت‌رئیسه به یک استعفای مشکوک
محمود صادقی در جلسه علنی دیروز مجلس در تذکری خطاب به علی لاریجانی، رئیس مجلس گفت: انصراف یکی از حقوقدانان معرفی‌شده از سوی قوه‌قضاییه برای عضویت در شورای نگهبان در نشست هفته گذشته، 3دقیقه قبل از سخنرانی وی بود که این موضوع مغایر با حقوق نمایندگان و ‌شأن مجلس است. سپس لاریجانی در پاسخ به او گفت: معرفی 2برابر حقوقدان مورد نیاز به مجلس برای عضویت در شورای نگهبان امر معقولی است، موضوع انصراف حقوقدان معرفی‌شده باید بررسی شود. وی در نشست گذشته شفاها اعلام انصراف کرد که نپذیرفتم و اعلام کردم که باید به‌صورت کتبی انصراف خود را اعلام کند که کتبا این موضوع را مطرح کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید