• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67591
+
-

افزایش کمک‌هزینه کارورزی در آذربایجان‌غربی

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی از افزایش کمک‌هزینه کارورزی خبر داد.  به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دستورالعمل اجرایی جدید دوره کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی موضوع آیین‌نامه اجرایی ماده ۷۱ قانون برنامه 5 ساله ششم با تصویب هیات وزیران به استان‌ها ابلاغ شده است. 

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در تشریح این آیین‌نامه اظهار کرد: طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از سال ۹۶ در کشور در حال اجراست. «صادق آهنگری» افزود: بر اساس این طرح، دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی داخل و خارج از کشور و اشخاص حقیقی دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی (حداقل کارشناسی) که در زمان ثبت‌نام کمتر از ۳۵ سال تمام داشته باشند، مشمول بهره‌مندی از این طرح خواهند بود. آنها طی ۳ ماه به عنوان کارورز به منظور تبادل دانش، کسب تجربه و ارتقای مهارت در کارگاه‌های خصوصی و تعاونی مشغول کار می‌شوند. 

این مسئول بیان کرد: افراد برای بهره‌مندی از طرح باید در سامانه کارورزی ثبت‌نام کنند و دارای مدرک دانشگاهی حداقل کارشناسی باشند. همچنین متقاضیان آقا باید کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت نظام وظیفه داشته باشند. سقف بهره‌مندی هر کارگاه برای به‌کارگیری کارورز معادل حداکثر ۵۰ درصد نیروی کار موجود در کارگاه است. در صورت کاهش نیروی کار بیمه شده به هر دلیل - به جز فوت، بازنشستگی و ازکارافتادگی - در طول مدت مشارکت در اجرای دوره کارورزی، کارگاه به مدت 2 سال حق مشارکت در طرح را نخواهد داشت.  

وی درباره افزایش سقف کمک‌هزینه کاروزی گفت: سقف کمک‌هزینه کاروزی - به تناسب مقطع تحصیلی و حضور کارورز در کارگاه - برای مقطع تحصیلی کارشناسی تا ۵ میلیون ریال، کارشناسی ارشد تا ۶ میلیون ریال و دکتری تا ۷ میلیون ریال به صورت ماهانه تعیین شده است که در پایان دوره کارورزی پس از تایید دوره به حساب کارورز واریز می‌شود. کمک‌هزینه کارورزی در دوره قبل نصف این مبالغ بود.  

این خبر را به اشتراک بگذارید