• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67593
+
-

افتتاح باند دوم آزادراه تبریز- ارومیه؛ به‌زودی

راه
افتتاح باند دوم آزادراه تبریز- ارومیه؛ به‌زودی

مدیر کل راهداری و حمل‌ و ‌نقل جاده‌ای آذربایجان ‌شرقی از افتتاح باند دوم قطعه پنجم آزادراه تبریز- ارومیه در کمتر از 10 روز آینده خبر داد. به گزارش مهر، «اروجعلی علیزاده» گفت: این قطعه به طول ۳۱ کیلومتر از روستای سرای تا سه‌راهی خاصبان در 4 باند شامل 2 باند رفت و 2 باند برگشت ساخته می‌شود و هم‌اکنون یکی از باندهای آن زیر بار ترافیک است و تلاش می‌کنیم تا ۱۰ روز آینده باند دوم هم زیر بار ترافیک برود.

وی افزود: مراحل ساخت و تکمیل تقاطع خورخور در این آزادراه نیز نهایی شده است و پیش‌بینی می‌شود با نصب علایم و تابلوهای ایمنی و خط‌کشی این محور هم به طور کامل به بهره‌برداری برسد. حد فاصل این مسیر به دلیل اتصال راه‌های ارتباطی روستاهای اطراف از جمله روستای خورخور و مسیر گوگان یکی از پرتردد‌ترین مسیرهای این آزادراه است که براساس گزارش‌های محلی، بیشترین حوادث رانندگی این آزادراه نیز در همین محور روی می‌دهد. علیزاده گفت: این آزاد‌راه به دلیل موقعیت جغرافیایی و راهبردی به‌ویژه در ایام تعطیلات و تابستان یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی است.


احداث اتوبان مشگین‌شهر- اهر 

فرماندار مشگین‌شهر هم از تکمیل بخشی دیگر از اتوبان مشگین‌شهر - اردبیل در سفر رئیس‌ جمهوری به استان اردبیل خبر داد و گفت: طی چند روز آینده، 20 کیلومتر دیگر از محور این اتوبان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. «اکبر صمدی» افزود: بلافاصله بعد از تکمیل فاز آخر اتوبان مشگین‌شهر - اردبیل، عملیات احداث اتوبان مشگین‌شهر - اهر در دستور کار قرار خواهد گرفت. این محور به دلیل گردشگرپذیری و تردد زیاد خودروهای سبک و سنگین از اهمیت ویژه‌ای برای توسعه مشگین‌شهر برخوردار است و باید توسعه آن مورد توجه قرار بگیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید