• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67580
+
-

تشکیل کمیته ساماندهی خدمات‌شهری در مراغه

فرماندار مراغه: این کمیته پنج‌ گانه در زمینه بهداشت، ارتقای وضعیت شهرنشینی، تسریع پروژه‌های عمرانی و کاهش ترافیک و آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند

گفت‌و‌گو
تشکیل کمیته ساماندهی خدمات‌شهری در مراغه

اشرف شفیعی - تبریز - خبرنگار:


مراغه به عنوان بزرگ‌ترین شهر آذربایجان شرقی، بعد از تبریز، بیش از ۱۸۶ هزار نفر جمعیت دارد. این شهر در ۱۲۷ کیلومتری تبریز واقع شده و آثار تاریخی متعددی در آن وجود دارد. 

اخیرا نیز قطار گردشگری به مقصد این شهر راه‌اندازی شده و در سال نیز بیش از 30 پروژه عمرانی شهری از جمله احداث نمادهای مختلف، پل‌های ورودی شهر و ساماندهی رودخانه آن اجرا می‌شود. 

اما جمع‌بندی این اقدامات و نتیجه‌گیری در زمینه جذب گردشگر منوط به ایمن‌سازی مراغه برای گردشگران و امکان حضور بی‌دغدغه آنان در این شهر است. در این زمینه فرمانداری مراغه مسئولیت مهمی به عنوان عالی‌ترین مسئول اجرایی شهر دارد. «حمید شکری» فرماندار مراغه در این زمینه به چند سوال پاسخ داده است. 

وضعیت طرح‌های عمرانی مراغه در سال‌های گذشته رضایت‌بخش بوده است؟

طرح‌های مناسب عمرانی، زیباسازی و خدمات شهری در سال‌های اخیر در مراغه اجرا شده اما ظرفیت‌ها و توانایی‌های این شهر می‌طلبد که طرح‌های بزرگ در حوزه‌های مختلف از سوی دستگاه‌ها و شهرداری اجرا شود. به همین منظور بازرسی‌های متعدد، جلسات هماهنگی و بازدیدهای زیادی از این پروژه‌ها داریم و کمیته پنج‌گانه برای ساماندهی اقدامات و نتیجه‌گیری مطلوب تشکیل شده است.

این کمیته‌ها چه کارکردی خواهند داشت؟

این کمیته‌ها در زمینه بهداشت، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقای وضعیت شهرنشینی، تسریع پروژه‌های عمرانی و اصلاح معایب شهری و کاهش ترافیک اقدام خواهند کرد و انتظارداریم همه دستگاه‌های اجرایی با فرمانداری همکاری کنند.

خروجی عملکرد این کمیته‌ها چه خواهد بود؟

انتظار داریم با عملکرد مطلوب این کمیته‌ها بتوانیم جذب گردشگر را به مراغه در حد مطلوبی گسترش دهیم و این شهر به یک برند گردشگری مبدل شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید