• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67585
+
-

احیای ۱۸۰ واحد تولیدی تا پایان سال

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از احیای ۱۸۰ واحد تولیدی راکد و نیمه‌فعال این استان در سال جاری خبر داد. 

«محمد دهقان» در گفت‌وگو با مهر با اشاره به شناسایی ۱۷۶ واحد تولیدی و صنعتی راکد، نیمه‌تمام و نیمه‌فعال بیان کرد: از ۱۷۶ واحد هدف‌گذاری شده، ۶۷ واحد نیمه‌تمام با مبلغ ۸۸۳ میلیارد ریال و ۵۴ واحد غیرفعال با مبلغ 3۳۳۸ میلیارد ریال فعال‌سازی خواهند شد. همچنین، در ۵۵ واحد نیمه‌فعال با مبلغ 2۴۹۹ میلیارد ریال افزایش ظرفیت تولید صورت خواهد گرفت. 

وی با تاکید بر این‌که تکمیل واحدهای نیمه‌تمام، فعال‌سازی واحدهای راکد و افزایش ظرفیت واحدهای نیمه‌فعال از اهداف مهم سازمان است، گفت: برای راه‌اندازی، فعال شدن و تکمیل این واحدها در مجموع 6۷۲۰ میلیارد ریال تسهیلات نیاز است.
دهقان افزود: در حال حاضر 2۳۱۷ واحد دارای پروانه بهره‌برداری در آذربایجان غربی وجود دارند که 1۴۱۵ واحد از این تعداد فعال و نیمه‌فعال و ۹۰۲ واحد راکد هستند و با تلاش‌های انجام شده، ۱۸۷ واحد صنعتی و معدنی راکد به چرخه تولید بازگشته‌اند.

این مسئول تاکید کرد: همچنین، در سال جاری ۵۵ واحد غیرفعال صنعتی در آذربایجان غربی به چرخه تولید باز‌می‌گردند. سرپرست صمت آذربایجان غربی با بیان این‌که عمده مشکلات واحدهای تولید صنعتی و معدنی کمبود سرمایه در گردش و بدهی‌های معوق بانکی است، گفت: با اقدامات صورت گرفته برای رفع موانع از سر راه واحدهای تولیدی صنعتی در استان، سال گذشته 3۵۳۵ موقعیت شغلی ایجاد یا حفظ شد.

دهقان ادامه داد: هم‌اکنون در آذربایجان غربی 2۳۳۶ واحد صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ۵۵ هزار و ۴۱۳ میلیارد ریال و با ایجاد ۵۹ هزار و ۶۷۱ فرصت شغلی پایدار در حال فعالیت هستند. وی درباره طرح‌های در دست اقدام استان هم گفت: 1۴۰۵ طرح صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۱۱ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال در حال اجرا هستند که با به بهره‌برداری رسیدن آنها برای ۳۹ هزار و ۱۳۳ نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید