• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67584
+
-

توسعه فیزیکی کتابخانه‌های استان

فرهنگی
توسعه فیزیکی کتابخانه‌های استان

علی خدایی| تبریز – خبرنگار:


کتابخانه‌های عمومی در آذربایجان ‌شرقی طی سال‌های اخیر با روند توسعه‌ای روبه‌رو بوده است. تعداد کتابخانه‌هایی که از سوی خیرین و دولت در تبریز و شهرهای دیگر احداث شده رو به افزایش بوده و بنا به اعلام مسئولان در سال‌های اخیر نزدیک به 10 کتابخانه در استان احداث و بهره‌برداری شده است. همزمان با این توسعه فیزیکی، کتابخوانی هم رو به رشد بوده و این در حالی است که در برخی شهرهای استان کتابخانه مناسبی وجود ندارد. 

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان ‌شرقی در این باره گفت: در سه ماه اول سال جاری استقبال از کتابخانه‌های عمومی استان افزایش محسوسی داشته و 280 هزار جلد کتاب در آذربایجان شرقی به امانت گرفته شده است. این آمار فعالان کتابخوانی را به افزایش خدمات ترغیب می‌کند. 

«شهرام خدایی» درباره اجرای پروژه‌های جدید در شهرهای فاقد کتابخانه مطلوب عنوان کرد: روند احداث کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه با همکاری خیرین و شهرداری‌ها و بودجه دولتی ادامه خواهد داشت و در همین زمینه یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های استان در شهر جدید سهند در 3 طبقه و در 3 هزار متر‌ مربع احداث می‌شود. خدایی درباره روند اجرایی این طرح بیان کرد:‌ این کتابخانه 60 درصد پیشرفت داشته و 6 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است و امیدواریم هرچه سریع‌تر اتمام و تجهیز شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید