• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67565
+
-

راه‌اندازی ۱۶ اقامتگاه بوم‌گردی جدید در مرکزی

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: استان مرکزی ۱۲ اقامتگاه بوم‌گردی دارای مجوز دارد و ۱۶ مورد درخواست درحال بررسی، صدور مجوز و ساخت است.
«محسن کریمی» در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به وضعیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان مرکزی با اشاره به تعداد این اقامتگاه‌ها در استان افزود: از زمان آغاز صدور مجوز برای اقامتگاه‌های بوم‌گردی تاکنون 15 تا 20 درصد رشد را شاهد بوده‌ایم. 

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای توسعه گردشگری و جذب گردشگر در استان بیان کرد: از اقدامات انجام‌شده در زمینه توسعه گردشگری می‌توان به صدور مجوز سرمایه‌گذاری برای ایجاد مجتمع‌های گردشگری، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، هتل‌ها و غیره اشاره کرد.  همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی متفاوت با جامعه هدفی که مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط با گردشگری هستند، برگزاری رویدادهای گردشگری و شرکت در نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی ادامه داد: تبلیغات، بازاریابی و معرفی جاذبه‌های شاخص گردشگری، ایجاد زیرساخت‌های مناسب و مورد نیاز گردشگران در ایام و فصول مختلف، معرفی مفاخر و مشاهیر و برندسازی مفاخر و مشاهیر استان مرکزی هم از دیگر اقدامات انجام‌شده برای جذب گردشگر هستند.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی عنوان کرد: همچنین اقدامات قابل توجهی برای راه‌اندازی سایر شاخه‌های گردشگری نظیر گردشگری سلامت، مهیج و طبیعت‌گردی در استان انجام شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید