• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67548
+
-

۴۳ واحد تولیدی سمنان از رکود خارج شدند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار: در بهار امسال 3 واحد تولیدی از ۷۰۵ واحد راکد در استان به چرخه تولید بازگشتند

صنعت
۴۳ واحد تولیدی سمنان از رکود خارج شدند

۴۳ واحد تولیدی در استان سمنان از ابتدای سال گذشته تا انتهای بهار ۹۸ در استان، با رفع مشکلات مختلف اقتصادی دوباره فعالیت خود را از سرگرفتند. به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان افزود: در استان سمنان 5154 واحد اقتصادی در 3 بخش گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن وجود دارد که از این تعداد 2037 واحد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

«حشمت‌الله عسگری» با اشاره به این‌که در آمار تعداد واحدهای اقتصادی استان واحدهای صنفی مورد شمارش قرار نگرفته است اضافه کرد: اشتغال‌زایی و رونق تولید اولویت استان است. ۵۰ هزار نفر در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار هستند که نشان از پویایی صنعت و اعتماد سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در استان است.


فعالیت 3 هزار واحد در بخش‌کشاورزی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ادامه داد: از 5154 واحد اقتصادی در استان سمنان، 3033 واحد در بخش کشاورزی و بقیه مربوط به صنایع دستی و مشاغل خانگی است.

عسگری اظهار کرد: ۷۰۵ واحد در بخش‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، صنعت و معدن از 5154 واحد اقتصادی در استان سمنان غیرفعال است. وی بیان کرد: از ۷۰۵ واحد راکد در استان سمنان، ۴۲۰ واحد مربوط به بخش صنعت، ۲۸۰ واحد مربوط به بخش کشاورزی و بقیه مربوط به گردشگری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اظهار کرد: ۷۰۵ واحد اقتصادی استان به دلیل مسائل مختلف مانند به‌روز نبودن فناوری در مسیر تولید، مشکلات حقوقی، مسائل بانکی و اختلاف شرکا غیرفعال است.


کمک به حفظ روند تولید و تثبیت اشتغال

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اضافه کرد: خروج از رکود واحدهای اقتصادی استان سمنان در اولویت قرار دارد و در سال گذشته ۴۰ واحد و در بهار امسال 3 واحد دیگر، از ۷۰۵ واحد راکد در استان از رکود خارج شدند.
وی با بیان این‌که ۵۰ واحد اقتصادی توسط بانک‌ها تملیک شده است افزود: به بانک‌ها تکلیف شده با تسریع در برگزاری مزایده واگذاری واحدهای اقتصادی، این واحدها را به چرخه اقتصاد بازگردانند.

عسگری ادامه داد: مهم‌ترین برنامه اقتصادی استان سمنان در سال ۹۷ با توجه به وضعیت اقتصادی، کمک به حفظ روند تولید و تثبیت اشتغال موجود و تداوم فعالیت‌های اقتصادی بود.
بر اساس آمار تأمین اجتماعی استان سمنان، با وجود افزایش حدود ۵۰۰ نفری بیکاران در سال ۹۷، تعداد بیمه‌شدگان اجباری مشاغل مختلف 3/0 درصد افزایش یافت که آمار نشان‌دهنده افزایش اشتغال‌زایی در استان سمنان است.


توسعه طرح‌های اقتصادی 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: جهش ارزی و شرایط اقتصادی کشور در سال گذشته بخش زیادی از واحدهای تولیدی را تحت تأثیر قرار داد و دچار تلاطم کرد و مدیریت و بازگرداندن واحدهای تولیدی به آرامش و ثبات حدود یک سال زمان برد و اکنون ثبات به واحدهای تولیدی بازگشته و واحدها می‌توانند برای اجرای طرح‌های توسعه خود تصمیم بگیرند و به فکر بازارهای جدید باشند.

«حشمت‌الله عسگری» افزود: سال گذشته برای حفظ و صیانت از واحدهای تولیدی نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به طور مرتب برگزار می‌شد و یکی از کارگروه‌های فعال استانداری بود و در بهار امسال نیز ۵۳ نشست به ریاست استاندار برگزار شده است.
وی بیان کرد: سمنان جزو استان‌هایی است که سال گذشته تعطیلی واحد تولیدی به دلیل نوسان ارزی نداشت، اما نوسان در تولید در شرایط اقتصادی سال گذشته دور از انتظار نبود.

این خبر را به اشتراک بگذارید