• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67490
+
-

تهیه پیوست‌های فرهنگی و ترافیکی برای پروژه‌های شهری گرگان

شهردار گرگان با اشاره به تحقق ۱۱۸ درصدی بودجه شهرداری در سال گذشته گفت: برای نخستین بار تمامی پروژه‌ها در شهر گرگان با پیوست فرهنگی و ترافیکی اجرایی می‌شود. 

 به گزارش تسنیم، «عبدالرضا دادبود» در دیدار مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی این شهر با استاندار اظهار کرد: بودجه شهرداری گرگان سال گذشته 118 درصد تحقق یافت و برای نخستین بار تمامی پروژه‌ها با پیوست فرهنگی و ترافیکی اجرایی شد. 

وی افزایش سرانه ورزشی را با اهمیت دانست و افزود: سال گذشته نخستین تفاهم‌نامه بین‌الملی شهر گرگان با شهر گوانگ‌جو چین به امضا رسید و به دنبال امضای تفاهم‌نامه با شهری در قزاقستان و اسپانیا نیز هستیم. 

شهردار با بیان اهمیت حمل‌و‌نقل عمومی و بازآفرینی شهری در برنامه‌های شهرداری گرگان، اظهار کرد: در سال گذشته 20 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی گرگان پس از 6 سال اضافه شد و مطالعات اجرای طرح BRT در این شهر نیز انجام شده است. 

 وی با اشاره به پروژه‌هایی مانند پیاده‌راه پارک جنگلی النگدره، خیابان غذا، پیاده‌راه خیابان خمینی، پارک بزرگ مریم‌آباد، زیباسازی خیابان جرجان و غیره گفت: این پروژه‌ها تنها بخشی از برنامه‌های مهم شهرداری در سال جاری است. 

دادبود ادامه داد: اجرای آبنمای ماتریسی و بلندترین آبشار مصنوعی کشور در ناهارخوران، کسب نایب‌قهرمانی سوپر لیگ بسکتبال گرگان و جواز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، احیای بافت تاریخی و مرمت خانه دارویی و تبدیل آن به موزه مرکز اسناد شهرداری و همچنین ارتقای رتبه شهرداری گرگان از 10 به 11 از جمله اقدامات مثبت صورت‌گرفته در یکی دو سال اخیر بود. 


بهبود وضعیت بافت‌های فرسوده گرگان

استاندار گلستان هم در این نشست با تأکید بر جذب سرمایه‌گذار برای توسعه همه‌جانبه شهر گرگان گفت: بافت‌های فرسوده شهری در گرگان نیازمند اصلاح و بهبود است. 

 «هادی حق‌شناس» اظهار کرد: برجسته‌سازی جذابیت‌ها و مزیت‌های شهر گرگان تأثیر زیادی بر جذب گردشگران دارد و می‌تواند زمینه رشد شهر و استان را فراهم کند. 

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف شهردار و شورای اسلامی شهر گرگان این است که جایگاه شهر گرگان را مانند دیگر مراکز استان‌های شمالی ارتقا دهند. 

استاندار گفت: گرگان به عنوان مرکز استانی شمالی کمترین فاصله را با مرزهای بین‌الملی دارد و همین امر می‌تواند در توسعه تجارت ملی نقش داشته باشد. 

وی با بیان این‌که در گرگان بلندمرتبه‌سازی در ساختمان‌ها صورت نگرفته است، یادآور شد: باید با استفاده از ظرفیت مهندسان فعال در سازمان نظام مهندسی به لحاظ مالی و فنی در بهبود بافت‌های فرسوده شهری تلاش شود. 

حق‌شناس توجه به سرمایه‌گذاری در حوزه شهری را با اهمیت دانست و افزود: ظرفیت‌های موجود در گرگان می‌تواند توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند و ما باید این ظرفیت‌ها را به‌خوبی معرفی کنیم تا از این راه سبب بهبود کیفیت زندگی مردم شویم. 
وی بیان کرد: برای توسعه و پیشرفت باید نگاهی فراتر از انجام امور جاری و اقدامات عادی وجود داشته باشد و باید اقدامی صورت گیرد که به نماد و الگو تبدیل شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید