• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67482
+
-

تعریض محور عباس‌آباد-کلاردشت در مواجهه با کمبود اعتبار

راه
تعریض محور عباس‌آباد-کلاردشت در مواجهه با کمبود اعتبار

نماینده تنکابن، عباس‌آباد و رامسر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه وزارت راه به راه‌های مواصلاتی و روستایی غرب مازندران گفت: تعریض محور عباس‌آباد-کلاردشت با کمبود اعتبار مواجه است.

به گزارش تسنیم «شمس‌الله شریعت‌نژاد» با اشاره به سفر معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست به تنکابن و رامسر اظهار کرد: متعاقب پیگیری‌ها در خصوص احداث جاده تنکابن-قزوین-الموت که مورد مخالفت سازمان حفاظت محیط‌زیست قرار گرفته بود، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور به غرب مازندران سفر کرد.

وی افزود: یکی از ایرادها برای احداث این پروژه ملی این بود که منطقه حفاظت شده الموت در مسیر جاده احداثی قرار گرفته که مقرر شد با جابه‌جایی مسیر فعالیت ادامه یابد.عضو کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایراد دیگر برای احداث جاده تنکابن-قزوین-الموت این بود که در یال شمالی-جنوبی آن، منطقه حفاظت شده ارسستان قرار دارد که باید جابه‌جایی مسیر انجام شود.

شریعت‌نژاد با بیان این‌که دیدار گروه‌های مختلف کشور برای اقناع کردن معاون رئیس‌جمهوری بابت صدور مجوز احداث جاده تنکابن-قزوین-الموت کارساز نبوده است، افزود: شخصا به عضو ناظر مجلس در شورای عالی حفاظت محیط‌زیست این مهم را پیگیر شدم و نتیجه آن بازدید میدانی رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست از پروژه مورد نظر بود.

وی با اشاره به این‌که رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست موافقت خود را با تعریض قطعه 6 این محور صادر کرده؛ چراکه تعریض آن خسارت چندانی به‌ زیست‌بوم منطقه وارد نمی‌کند، گفت: مجوز آسفالت جاده صادر شده و مجوز احداث تونل در قطعه بعدی «نزدیک مران» برای روان‌سازی ترافیک از سوی رئیس حفاظت محیط ‌زیست نیز صادر شد.

این مسئول با اشاره به بازدید استاندار مازندران از محور عباس‌آباد-کلاردشت تصریح کرد: اعتبار مصوب برای آسفالت راه روستایی «عباس کتی» محقق شده و به‌زودی آسفالت این مسیر روستایی انجام می‌شود.

 شریعت‌نژاد با بیان این‌که دولت با کمبود بودجه برای اجرای پروژه‌های راه‌سازی مواجه است، گفت: از آنجایی که محور عباس‌آباد-کلاردشت یک پروژه ملی بوده و احداث آن زمان‌بر است، دستور تعریض محور عباس‌آباد تا ماشال‌آباد از سوی استاندار به معاون عمرانی و مدیر کل راه و شهرسازی مازندران صادر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید