• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67480
+
-

اختصاص ۱۲ میلیارد تومان از بودجه شهرداری برای ایجاد فضای سبز

معاون مالی و اقتصادی شهردار همدان اظهار کرد: ۱۲ میلیارد تومان از بودجه سالانه شهر همدان صرف ایجاد و نگهداری از فضای سبز می‌شود. 

رضا ابرارخرم در گفت‌وگو با تسنیم با بیان این‌که شهرداری به عنوان نهادی مردمی بخش عمده درآمد خود را از عوارض شهروندان تأمین می‌کند، گفت: 60 درصد از بودجه سالانه شهرداری همدان صرف عمران و آبادانی شهر می‌شود و 40 درصد نیز به بودجه جاری اختصاص می‌یابد. وی ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور در سال گذشته، شهرداری‌ها با مشکلات مالی زیادی دست‌وپنجه نرم کردند با این حال شهرداری همدان موفق شد 83 درصد از بودجه سال 97 خود را محقق کند. 

معاون مالی و اقتصادی شهردار همدان افزود: در بحت تحقق بودجه، شهرداری همدان در سال 97 از شهرداری‌های برتر کشور بود. در این امر رتبه همدان از رتبه شهرهای اراک و کرج که شهرهایی صنعتی‌اند بالاتر بود. ابرارخرم با اشاره به این‌که بودجه سال 98 شهرداری همدان نسبت به سال گذشته 25 درصد رشد داشته است، گفت: امسال بودجه شهرداری همدان که توسط شورای اسلامی شهر به تصویب رسیده در حدود 805 میلیارد تومان است. 

وی خاطرنشان کرد: 8 درصد از این بودجه از محل ارزش افزوده تامین می‌شود. 2 درصد از آن اعتبارات استانی است و 90 درصد مابقی از محل پرداخت عوارض شهروندان تامین می‌شود. 

معاون مالی و اقتصادی شهردار همدان با اشاره به این‌که شهرداری برای تحقق بودجه به مشارکت شهروندان همدانی در پرداخت عوارض نیاز دارد، ادامه داد: تحقق 83 درصدی از بودجه شهرداری همدان در سال گذشته حاکی از آن است که شهروندان همدانی در بحث پرداخت عوارض همکاری و مشارکت مناسبی با شهرداری داشته‌اند و در قبال آبادانی شهر خود احساس مسئولیت می‌کنند.  

ابرارخرم افزود: اگر شهر همدان بین شهرهای زیبا و تمیز کشور قرار دارد، از سرانه فضای سبز مناسبی برخوردار است و عملیات‌های عمرانی نیز در جای‌جای شهر اجرا می‌شود به دلیل مشارکت شهروندان و حس مسئولیت‌پذیری آنهاست. 

وی با بیان این‌که 40 درصد از بودجه سالانه شهرداری به هزینه‌های جاری اختصاص دارد، تصریح کرد: سالانه 35 میلیارد تومان از بودجه شهرداری همدان صرف نگهداری از شهر و ارائه خدمات شهری می‌شود. این مسئول گفت: 12 میلیارد تومان از بودجه سالانه شهر همدان هم صرف ایجاد و نگهداری از فضای سبز می‌شود و 60 میلیارد تومان نیز برآورد بودجه آسفالت معابر شهر است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید