• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67463
+
-

نماینده رزن: نرخ بیکاری همدان واقعی نیست

نماینده رزن در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که متاسفانه آمار دقیقی از وضعیت اشتغال استان در دسترس ما نیست، گفت: نمی‌دانیم دقیقا نرخ بیکاری استان چقدر است.  حسن لطفی در گفت‌و‌گو با فارس درباره نرخ بیکاری در استان و حرف و حدیث‌های مختلف در مورد صحت و سقم آن بیان کرد: متاسفانه ما به توجیه، توضیح و ارائه گزارش می‌پردازیم در حالی که واقعیت جامعه این چنین نیست.  

وی با اشاره به این‌که مرکزی جامع برای ارائه آمار اشتغال در کشور نداریم، افزود: مرکزی که تعداد دقیق مشاغل و تعداد شاغلان در کشور را شناسایی کرده باشد تشکیل نشده است.  نماینده رزن در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اولین مشکل در جامعه آمارهایی است که مبتنی بر واقعیت‌های جامعه نیست توضیح داد: این در شرایطی است که آمار، زیرساخت اشتغال کشور محسوب می‌شود.

  لطفی با اشاره به این‌که در دنیایی  الکترونیکی امروز باید در کمترین زمان ممکن آمار افراد شاغل و بیکار کشور قابل دسترس باشد، گفت: با توجه به نبود زیرساخت لازم ما نمی‌توانیم میزان اشتغال و بیکاران را در کشور تعیین کنیم.  وی با بیان این‌که آمارهای ارائه‌شده در این زمینه با استانداردهای جهانی قابل‌مقایسه نیست تصریح کرد: شغل‌های موجود در جامعه نیز دارای استانداردهای جهانی نیستند.

  عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که برای تصمیم‎های کلان اشتغال باید سامانه اشتغال در کشور ایجاد شود، افزود: با توجه به این‌که درصد بیکاری‌های پنهان، فصلی و دائمی مشخص و قابل دسترس نیست، بنابراین آمار ارائه‌شده بیکاری نیز مبتنی بر واقعیت نیست.  لطفی در پایان با بیان این‌که متاسفانه آمار دقیقی از وضعیت اشتغال استان در دسترس ما نیست، ادامه داد: نمی‌دانیم دقیقا نرخ بیکاری استان چقدر است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید