• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67433
+
-

نشست شوراهای اسلامی کشور در زنجان

نشست شوراهای اسلامی کشور در زنجان

دومین نشست شوراهای اسلامی کشور با تاکید بر اهمیت جایگاه شورا، اذعان به وجود مشکلات، پرهیز شوراها از ورود به مسائل سیاسی و تیم‌بندی‌های جناحی و لزوم بازنگری قوانین در این حوزه در زنجان برگزار شد. 

به گزارش فارس، رئیس شورای اسلامی استان زنجان در دومین نشست شوراهای اسلامی کشور اظهار کرد: ثمره شوراها باید به عنوان نماد دموکراسی در تحقق توسعه روستاها و شهرها نمود یابد و اگر این اتفاق رخ ندهد باید در فعالیت‌ها تجدید نظر کرد. سجاد خدایی با اشاره به این‌که هیچ‌کس منکر برخی از نواقص موجود در فعالیت شوراها نیست، گفت: در قوانین و فعالیت بخش‌هایی که مشکل دارند باید بازنگری‌هایی صورت گیرد. 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به این‌که امیرالمومنین علت قبول مسئولیت آن روز را اقبال، اصرار و درخواست مردم عنوان کردند، توضیح داد: 1400 سال پیش امام علی (ع) مشروعیت و مقبولیت را 2 اصل مهم در قبول خلافت عنوان کردند. اعتقاد ما بر این است که حضرت علی (ع) لیاقت و شایستگی خلافت را دارند اما همین امیرالمومنین وقتی می‌بینند که مقبولیت عمومی نیست ۲۵ سال خانه‌نشین می‌شوند. 

آیت‌الله علی خاتمی با اشاره به این‌که نظام ما بر پایه مردم‌سالاری دینی بنا نهاده شده است، گفت: اگر مردم نخواهند حتی حضرت علی (ع) نیز خانه‌نشین خواهند شد، قاعده مردم‌سالاری دینی مردم هستند. وی با بیان این‌که مردم موجب پیروزی انقلاب اسلامی شدند و در این ۴۰ سال هم مردم پای کار بودند که نظام ایستادگی کرد، افزود: اگر مردم ۲۲ بهمن به صحنه نمی‌آمدند انقلاب پیروز نمی‌شد. 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به این‌که مردم ولی‌نعمت هستند چون در همه صحنه‌ها حضور داشته‌اند و در برابر فتنه دشمنان ایستادگی کرده‌اند، تصریح کرد: همه انتخاب‌ها در کشور توسط مردم انجام می‌شود. خاتمی با اشاره به این‌که امام راحل خودشان را خادم مردم معرفی می‌کردند، ادامه داد: الان نیز وضعیت همین است. وی گفت: کاستی‌هایی وجود دارد که باید آنها را برطرف کنیم و اصل جایگاه قانونی شورا باید تبیین شود. 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به این‌که آفت این مجموعه آن است که وقتی کسی از شورا رفت، مسئولیت خود را فراموش کند، افزود: باید برای بررسی خلأها اقدام کنیم تا رفته‌رفته مشکلات در این حوزه برطرف شود. خاتمی با بیان این‌که همه گام‌های ما باید برای تامین آرامش مردم باشد، خاطرنشان کرد: باید شکرگزار این توفیق بزرگ باشیم و از آن برای خدمت به مردم استفاده کنیم. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید