• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67472
+
-

۳ محور حادثه‌خیز نهاوند ساماندهی می‌شود

رئیس اداره راه و شهرسازی نهاوند گفت: 3 محور مهم و حادثه‌خیز نهاوند با قرار گرفتن در ردیف اعتبارات ملی ساماندهی می‌شوند. 

حسین متین در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش‌های نماینده محترم مردم نهاوند در مجلس 3 پروژه راه‌های اصلی و مهم شهرستان نهاوند در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفتند و اکنون این پروژه‌ها فعالند. وی ادامه داد: این پروژه‌ها شامل محور نهاوند ـ آورزمان ـ ملایر، محور نهاوند ـ بروجرد و محور نهاوند ـ فیروزان است. در حال حاضر این پروژه‌ها در دست اقدام قرار دارند و‌ کار در این محورها به خوبی پیش می‌رود. 

رئیس اداره راه و شهرسازی نهاوند افزود: این 3 محور از محورهای اصلی شهرستان و بسیار حادثه‌خیزند و ساماندهی این محورها از مطالبات مهم و دیرینه مردم نهاوند است. متین گفت: محور نهاوند ـ آورزمان ـ ملایر به طول 8 کیلومتر و اعتبار آن 80 میلیارد ریال است و در حال حاضر این پروژه 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. از سر عشوند به سمت نهاوند به طول 2 کیلومتر قیرپاشی آن انجام شده است و به‌زودی این قسمت آسفالت می‌شود. 

وی تصریح کرد: پروژه محور نهاوند ـ بروجرد به طول 3 کیلومتر و اعتبار آن 50 میلیارد ریال است. این پروژه نیز 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ظرف 6 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد. این مسئول توضیح داد: پروژه محور نهاوند ـ فیروزان نیز به طول 6 کیلومتر و اعتبار آن 141 میلیارد ریال است. این پروژه اکنون حدود 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. 

متین افزود: با تلاش‌های نماینده محترم مردم نهاوند در مجلس در حال حاضر 24 پروژه راه و شهرسازی در نهاوند فعال است که پس از انقلاب در تاریخ نهاوند بی‌سابقه بوده است. وی در ادامه با اشاره به این‌که مجوز و اعتبار لازم برای بهسازی 76 کیلومتر محور روستایی نهاوند در نظر گرفته شده است، گفت: این 76 کیلومتر شامل 2 پروژه راه‌های فرعی و 14 پروژه راه‌های روستایی شهرستان است. 

رئیس اداره راه و شهرسازی نهاوند با بیان این‌که پروژه‌های راه‌های فرعی شامل 2 پروژه مهم راه نهاوند ـ گیان به طول 17 کیلومتر با 24 میلیارد ریال اعتبار و پروژه دهفول ـ برزول ـ فارسبان به طول 18 کیلومتر و با اعتبار 18 میلیارد ریال است، ابراز کرد: اکنون این 2 پروژه در حال اجرای مناقصه برای انتخاب پیمانکار است. 

متین یادآور شد: از این پروژه‌ها 5 پروژه در دست اقدام است، 9 پروژه برای انتخاب پیمانکار برای بار دوم به مناقصه گذاشته شده‌ و 4 پروژه نیز در دست مطالعه قرار دارد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید