• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67457
+
-

۱۵۰ معلم به جمع معلمان مازندران اضافه شد

روی خط خبر
۱۵۰ معلم به جمع معلمان مازندران اضافه شد

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان مازندران از پایان تحصیل ۱۵۰ دانشجوی این دانشگاه خبر داد و گفت: این نیروها از مهر امسال به عنوان معلم فعالیت خود را در مدارس آغاز می‌کنند و به جمع حدود ۲۴ هزار معلم استان اضافه می‌شوند.

«قربان اسلامی راد» در گفت‌وگو با ایرنا اظهارکرد: این افراد که به عنوان دانشجویان بورسیه به شمار می‌روند براساس سهمیه خدمتی که ابتدای جذب آنها در دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده، به محل‌های خدمت اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به کمبود معلم در استان ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی امسال ردیف استخدامی خوبی برای جذب دانشجو از دانشگاه فرهنگیان مازندران در نظر گرفته است که از این طریق تا حدودی کمبود نیروی انسانی آموزشی استان مرتفع خواهد شد.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان مازندران گفت: از سهمیه جذب ۲۵ هزار دانشجوی کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان کشور 1100 دانشجو سهم استان است.

این مسئول افزود: افراد پس از قبولی در کنکور و انتخاب دانشگاه فرهنگیان، 3 برابر ظرفیت برای مصاحبه فراخوانده می‌شوند. این افراد پس از قبولی در مصاحبه‌ جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.اسلامی راد گفت: در 4 مرکز و ۲ پردیس دانشگاه فرهنگیان مازندران 1350 دانشجو مشغول تحصیل هستند که با جذب افراد، تعداد دانشجویان فرهنگیان استان به ۲ برابر افزایش می‌یابد.


جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها 

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان مازندران از برنامه امسال این دانشگاه مبنی بر جذب ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر از دانشگاه‌های دیگر در مراکز و پردیس‌های فرهنگیان خبر داد.

اسلامی راد گفت: این برنامه در قالب ماده ۲۸ اجرا می‌شود. فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها پس از قبولی در آزمون دانشگاه فرهنگیان وارد این مجموعه می‌شوند و به مدت یک سال دوره تربیت‌معلمی یا مهارت‌آموزان ماده ۲۸ را می‌گذرانند.

وی با اشاره به این‌که این دانشجویان طی یک سال دروس تربیتی و کارورزی را می‌گذرانند، افزود: بعد از پایان دوره آموزشی و شرکت در آزمون اصلح و کسب ۶۰ نمره از هزار نمره گواهینامه صلاحیت به آنها اعطا می‌شود و راهی فضای تعلیم می‌شوند.

به گفته این مسئول تا نیمه مرداد امسال آزمون جذب این دانشجویان برگزار و پیش‌بینی می‌شود برای مازندران حدود ۸۰۰ دانشجو در نظر گرفته شود.

وی گفت: بیشترین جذب دانشجو در رشته‌های علوم تربیتی و ابتدایی خواهد بود تا از این طریق کمبود نیرو در این بخش‌ها جبران شود.


افزایش تعداد رشته‌های ارشد 

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان مازندران در خصوص رشته‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه بیان کرد: در حال حاضر این دانشگاه در رشته زبان و ادبیات فارسی ۲۶ دانشجوی کارشناسی ارشد دارد.
وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده برای افزایش تعداد رشته‌های کارشناسی ارشد در این دانشگاه و در صورت موافقت دانشگاه فرهنگیان کشور، رشته‌های ریاضی و زبان نیز به جمع رشته‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه اضافه خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید