• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67446
+
-

معادن تعطیل‌ زرند فعال می‌شوند

سرپرست فرمانداری زرند: با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای بازگشایی معادن زغال سنگ «حتکن» و «داربیدخون» زرند و بازگشت 640 کارگر به کار مذاکراتی انجام شده است

مشکل منابع طبیعی و زیست‌محیطی معادن تعطیل‌شده زغال سنگ حتکن و داربیدخون شهرستان زرند با پیگیری‌های انجام‌شده رفع و مجوز احیای دوباره این معادن در سال رونق تولید صادر شده است. 

سرپرست فرمانداری زرند در گفت‌و‌گو با ایرنا با اعلام این خبر افزود: ۶۴۰ نفر کارگر معدن حتکن و داربیدخون زرند با تعطیلی این معادن بیکار شده بودند که موجب بروز چالش اجتماعی در این شهرستان شده بود. 

 «علی صادق‌زاده» با بیان این‌که همچنین شرکت فولاد زرند ایرانیان برای تامین کافی زغال سنگ به عنوان خوراک اولیه کارخانه‌های خود دچار مشکلاتی شده بود، افزود: همکاری فرابخشی و هم‌افزایی بین دستگاهی برای بازگشایی و راه‌اندازی مجدد معادن حتکن و داربیدخون زرند ضروری است. 

وی با اشاره به اهمیت اجرای رونق تولید بنا به تاکید مقام معظم رهبری افزود: با سرمایه‌گذاران قدرتمند بخش خصوصی برای بازگشایی و ادامه کار معادن زغال‌سنگ حتکن و داربیدخون زرند مذاکراتی انجام شده است. 

صادق‌زاده ادامه داد: فقط پاسخ موافقت استعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از اداره‌های منابع طبیعی و محیط ‌زیست باقی‌مانده که باید با همدلی و اهتمام به این موضوع، مسیر رونق تولید را در این معادن هموار کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید