• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67445
+
-

ثبت رکورد تولید ۴۴۰ مگاوات انرژی در نیروگاه نکا

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا از ثبت رکورد تولید ۴۴۰ مگاوات انرژی در واحد یک بخاری نیروگاه شهید سلیمی نکا پس از 4 دهه بهره‌برداری به عنوان افتخاری ملی یاد کرد.

  به گزارش تسنیم «محسن نعمتی» اظهار کرد: این واحد با ظرفیت اسمی 440 مگاوات 2 مهر سال 58 وارد مدار تولید شد و از واحدهای قدیمی است ولی عملکرد این واحد علی‌رغم عمر بالا و افزایش مصرف سوخت مایع در چند سال اخیر با پیگیری‌ها و تلاش جهادی و بی‌وقفه مدیران و کارکنان این نیروگاه و رعایت اصول و استانداردهای فنی در چهلمین سال بهره‌برداری در حد و اندازه یک واحد تازه تاسیس به ثبت رسیده بوده که در 10 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

 وی به پروژه‌های اجرا شده برای رفع محدودیت و بهبود راندمان واحدها به منظور تامین برق مطمئن و پایدار اشاره کرد و گفت: از تابستان سال گذشته و در راستای استفاده بهینه از وضعیت موجود و رفع موانع و محدودیت‌های تولید، افزایش 26 مگاواتی تولید در تمام واحدهای نیروگاه، هدف‌گذاری و در دستور کار قرار گرفت.

نعمتی افزود: برای تحقق این هدف مهم، چندین پروژه بهسازی و بازسازی در تمام واحدها از جمله تعویض لوله‌های بویلر به طول 25 کیلومتر، تعویض لوله‌های کندانسور به طول 37 کیلومتر و ساخت و تعویض بسکت‌های ایرپری هیتر همزمان با خروج این واحد برای انجام تعمیرات میان‌دوره‌ای اجرا شد.

 با رفع محدودیت‌ها، در این واحد ظرفیت تولید با جهشی 24 مگاواتی نسبت به حداکثر توان تولید سال گذشته به 440 مگاوات رسید و آرزوی تولید با ظرفیت اسمی محقق شد.  مدیرعامل نیروگاه نکا گفت: با انجام اقدامات مشابه در سایر واحدهای نیروگاه افزایش تولید در حدود 18 مگاوات ثبت شد. این مسئول افزود: به برکت خون 33 شهید والامقام این نیروگاه در چهلمین سال بهره‌برداری و در سالی که به نام رونق تولید نام‌گذاری شده، برگ زرین دیگری در کارنامه افتخارات نیروگاه بزرگ شهید سلیمی نکا ثبت شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید