• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 30 تیر 1398
کد مطلب : 67424
+
-

تولیدات دامی تا 3 سال آینده افزایش می‌یابد

خبر
تولیدات دامی تا 3 سال آینده افزایش می‌یابد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از هدف‌گذاری افزایش بیش از 200 هزار تنی تولیدات دامی استان ظرف 3 سال آینده خبر داد. به گزارش ایسنا «بهرام خانی» میزان تولیدات دامی استان در سال گذشته را بیش از 450 هزار تن عنوان کرد و افزود: این تولیدات ظرف 3سال آینده به بیش از 671 هزار تن خواهد رسید.وی میزان تولید شیر در استان را در سال گذشته به عنوان سال پایه 336 هزار و 500 تن عنوان کرد و افزود: بر اساس برنامه‌‌ریزی انجام شده میزان تولید شیر استان ظرف 3 سال آینده به 500 هزار تن خواهد رسید. 


برنامه‌های استان برای افزایش تولید شیر خام 

خانی راه‌اندازی واحدهای راکد و غیرفعال، افزایش بهره‌وری، اصلاح نژاد گاوهای شیری صنعتی و نیمه‌صنعتی، ایجاد و توسعه واحدهای پرورش گاو شیری، ایجاد و توسعه واحدهای پرورش گاومیش را از برنامه‌های استان برای افزایش تولید شیر خام ظرف 3 سال آینده عنوان کرد.

  معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس میزان تولید فعلی گوشت قرمز استان را 36 هزار و 450 تن عنوان کرد و افزود: این تولیدات ظرف 3 سال آینده به 50 هزار تن خواهد رسید.   وی ادامه داد: برای افزایش تولید گوشت قرمز در استان توسعه واحدهای پرورش دام، بازگرداندن واحدهای غیرفعال به بخش تولید، بهبود مدیریت در واحدهای پرورش دام، تامین نیازهای علوفه واحدهای پرواربندی، بهبود جایگاه نگهداری از دام، ایجاد و توسعه پرواربندی صنعتی، روستایی و عشایری، ایجاد و توسعه واحدهای گوسفند داری صنعتی و نیمه‌صنعتی در برنامه است.   خانی در ادامه میزان تولیدات سالانه گوشت مرغ در استان را در حال حاضر 63 هزار و 850 تن عنوان کرد و افزود: این میزان تولید ظرف 3 سال آینده به 100 هزار تن خواهد رسید. 


استفاده از همه ظرفیت‌ها

خانی همچنین با بیان این‌که در حال حاضر سالانه بیش از 11 هزار تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود، گفت: بر اساس برنامه‌‌ریزی صورت گرفته میزان این تولیدات ظرف 3 سال آتی به 15 هزار و 500 تن می‌رسد. 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه استفاده از همه ظرفیت‌های پرورش طیور، ایجاد و توسعه واحدهای پرورش مرغ گوشتی و تخم‌گذار را از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه برای افزایش میزان تولیدات گوشت مرغ و تخم مرغ در این استان عنوان کرد. 

 این مسئول اشاره‌ای هم به تولیدات سالانه عسل در استان کرمانشاه داشت و افزود: در حال حاضر سالانه بیش از 4هزار و 200 تن عسل در استان تولید می‌شود که این میزان ظرف 3 سال به 6 هزار تن خواهد رسید. این هدفگذاری با افزایش بهره‌وری کلنی‌های موجود و خرید و پرورش ملکه زنبور عسل شدنی است. 

وی در ادامه با بیان استان کرمانشاه ظرفیت مناسبی برای توسعه دامپروری دارد، گفت: بخش دامپروری از گذشته به عنوان یکی از مهم‌ترین زیربخش‌های کشاورزی، تامین‌کننده بخش قابل توجهی از پروتئین حیوانی مورد نیاز استان بوده و نقش موثری در تامین امنیت غذایی و نیل به خودکفایی ایفا می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید