• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 30 تیر 1398
کد مطلب : 67422
+
-

جشنواره دف‌نوازی غرب‌کشور در خط پایان

نخستین دوره جشنواره دف‌نوازی، مولودی‌خوانی و مداحی منطقه‌ای غرب کشور با معرفی برترین‌های خود در شهر سقز به‌ کار خود خاتمه داد. به گزارش ایرنا، دبیر اولین جشنواره دف‌نوازی و مولودی‌خوانی منطقه‌ای غرب کشور در اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: در این جشنواره، دف‌نوازان استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان در قالب ۱۱ تیم از ۱۱ شهر این استان‌ها با هم رقابت کردند.  

«سمیه محمدپناه» با بیان این‌که هدف از برگزاری جشنواره دف‌نوازی و مولود‌خوانی، ترویج فرهنگ و هنر اسلامی، ارتقای سطح دف‌نوازی، تشویق و ترغیب جوانان به اسلام واقعی و نیز آشنایی با فرهنگ اصیل دف‌نوازی و مولودی‌خوانی کردستان است، افزود: این جشنواره در 2 رده سنی ۸ تا ۱۶ سال و ۱۶ سال به بالا و با حضور دف‌نوازان غرب کشور و دف‌نوازی و مداحی برگزار شد و مورد استقبال علاقه‌مندان به فضای معنوی و عرفانی قرار گرفت.  محمدپناه اضافه کرد: برای معرفی نفرات برتر 3 داور مطرح کردستان بهنام اردلان، منصور مرادی و احمد خاک‌طینت حضور داشتند و افراد برتر برای جشنواره دف‌نوازی کشوری نوای رحمت که در سنندج برگزار می‌شود، انتخاب و معرفی می‌شوند
 

مسمومیت 30 نفر در استخر قروه 


نشتی گاز مخزن کلر در استخر کوثر قروه باعث مسمومیت ۳۰ نفر شد. این در حالی است که سال گذشته این مکان توسط مرکز بهداشت به دلیل احتمال بروز همین حادثه پلمب شد. به گزارش مهر، به گفته رئیس مرکز بهداشت سال گذشته به دلیل هشدار چنین حادثه‌ای در کنار دیگر مسائل بهداشتی این استخر پلمب شد تا کپسول‌های گاز کلر از مدار خارج شوند. مخزن گاز از داخل استخر جمع‌آوری شده بود، اما به دلیل انبار کردن نامناسب مخزن گاز کلر در حیاط استخر و تماس مستقیم با  نور خورشید و عوامل محیطی موجب فرسوده شدن بدنه و شیر مخزن شده و عامل انتشار گاز کلر در فضای استخر شده بود.

در این حادثه بنا به گفته‌های مدیر داخلی بیمارستان شهید بهشتی قروه مسمومین با علائم تنگی نفس، سوزش مجاری تنفسی و سرفه به بیمارستان منتقل شدند و اقدامات درمانی برای این افراد انجام شد و ۲۳ نفر از افراد مسموم شده پس از انجام مراحل درمانی مرخص و ۷ نفر برای تکمیل درمان بستری شدند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید