• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 30 تیر 1398
کد مطلب : 67421
+
-

زلزله‌زدگان در انتظار تکمیل مسکن مهر

گزارش
زلزله‌زدگان در انتظار تکمیل مسکن مهر

اهالی زلزله‌زده مسکن مهر شهید شیرودی شهرستان سرپل ذهاب که منازلشان در زلزله آبان سال ۹۶ تخریب شد یا آسیب دید، اکنون در انتظار تحقق وعده مسکن و شهرسازی برای تحویل واحدهای مسکونی‌شان برای اسکان هرچه سریع‌تر درآن هستند. به گزارش ایرنا، با گذشت ۲۰ ماه از زلزله آبان سال ۹۶ غرب کرمانشاه هنوز هم برخی از مردم به دلیل ساخته نشدن منازلشان در کانکس‌های اسکان موقت به سر می‌برند. 

مسکن مهر شهید شیرودی سرپل ذهاب ۲۴ بلوک ۲۴ واحدی است که در زلزله 3/7 ریشتری ۲۱ آبان‌ماه سال ۹۶، بسیاری از دیوارهای آن فروریخت که کار بازسازی و مقاوم‌سازی بلوک‌ها از اوایل سال ۹۷ در دستور کار قرار گرفت. با گذشته حدود ۱۶ ماه از آغاز بازسازی هنوز هم مالکان واحدهای مسکن مهر در انتظار تحویل منازلشان هستند تا بتوانند پاییز و زمستان امسال را در واحدهای خودشان استقرار یابند تا همچون سایر مالکان واحدهای مسکونی دیگر بتوانند زندگی عادی خود را از سرگیرند. اکنون مالکان واحدهای مسکونی مهر شهید شیرودی با وجود گرمای طاقت‌فرسا و بالای ۴۰ درجه‌ای شهرستان گرمسیری سرپل ذهاب در کانکس‌ها و کمپ‌های اسکان موقت به سر می‌برند و با مشکلات بسیاری دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.


خسته شده‌ایم

یکی از مالکان واحدهای مسکن مهر که اکنون در کانکس به سر می‌برد، گفت: من و خانواده‌ام همچون دیگر افرادی که در کانکس‌ها زندگی می‌کنند، دیگر از این وضع خسته شده‌ایم و خواهان تسریع در عملیات بازسازی برای اتمام منازل خود هستیم. حیدری افزود: زندگی در کانکس آن هم برای ۲۰ ماه با داشتن بچه، سخت و طاقت‌فرساست چون نه امکانات رفاهی وجود دارد و نه امکانات تفریحی برای بازی بچه‌ها و همین مساله باعث شده کودکان افسرده شوند. 


روند کُند بازسازی

فرد دیگری از ساکنان کمپ اسکان موقت گفت: زندگی در کانکس به‌سختی می‌گذرد و ما از این وضعیت خسته شده‌ایم. وی که از ذکر نامش خودداری کرد، ادامه داد: انتظار داریم هرچه سریع‌تر واحدهای مسکونی ما تکمیل و واگذار شود تا به منازل خود برگردیم. ساکنان این کمپ اعتقاد دارند که کار بازسازی در مسکن مهر شهید شیرودی سرعت مناسبی ندارد و انتظار دارند که هرچه سریع‌تر با حمایت مسئولان شاهد اتمام ساخت منازلشان باشند که تا قبل از پاییز امسال به خانه‌های خود بازگردند. 


وعده‌ای که عملی نشد 

رئیس ستاد معین بازسازی بنیاد مسکن استان اصفهان که مدیریت بازسازی مسکن مهر سرپل ذهاب را بر عهده دارد، سال گذشته به خبرنگار ایرنا گفت: تا دهه فجر۹۷، با وجود بارندگی‌های اخیر، 8 بلوک مسکن مهر سرپل ذهاب را آماده تحویل بهمالکان می‌کنیم. به گفته «حمید دیمویی» 7 بلوک دیگر هم تا پایان سال، ۶ بلوک تا پایان خرداد ۹۸ و 3 بلوک تخریب شده هم تا پایان شهریور سال آینده تکمیل و کلید آن تحویل مالکان می‌شود. این در حالی است که حدود 4 ماه از سال ۹۸ سپری شده و تاکنون هیچ‌یک از وعده‌های دیمویی محقق نشده است. امید است پروژه مسکن مهر شهید شیرودی که مشکل اسکان بیش از ۵۰۰ خانواده را برطرف می‌کند، هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد و با اسکان ساکنان آن یکی از کمپ‌های اسکان موقت زلزله‌زدگان جمع‌آوری شود.


۱۹۲ واحد تا نیمه اول مرداد باید به مالکان آنها تحویل شود

فرماندار سرپل ذهاب گفت: مسکن و شهرسازی مسئول اصلی این اجرای پروژه است و طبق پیگیری‌های ویژه استاندار کرمانشاه 8 بلوک از واحدهای مسکن مهر شهید شیرودی به تعداد ۱۹۲ واحد تا ۱۵ مرداد باید تحویل ساکنان آن شود.  «محبت جمالی‌نیا» افزود: ساکنان 8 بلوکی که تا نیمه مرداد تحویل می‌شود، باید طبق سازوکاری که شهرداری و بنیاد مسکن اتخاذ کرده‌اند، کانکس و امکانات محیطی محل اسکان موقت خود را جمع کنند و در منازل خود اسکان یابند. 
وی اظهار کرد: 3 بلوک از مسکن مهر شهید شیرودی به طور کلی تخریب شده و در حال ساخت است که سرعت مناسبی دارد و مابقی به تعداد ۱۰ بلوک نیز طبق وعده‌ مسکن و شهرسازی استان تا مهرماه امسال تکمیل می‌شود و تحویل صاحبان آن خواهد شد.  وی تصریح کرد: روند اجرای پروژه از سرعت مناسبی برخوردار است و تاکید ویژه و پیگیری مستمر استاندار کرمانشاه را نیز به همراه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید