• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
یکشنبه 30 تیر 1398
کد مطلب : 67228
+
-

۲۰ هزار کارگر ساختمانی مازندران در انتظار بیمه

رئیس کانون انجمن صنفی کارگران مازندران از ثبت‌نام 24 هزار و 99 نفر در سامانه بیمه کارگران ساختمانی استان خبر داد و گفت: 20 هزار و 355 نفر از این تعداد واجد شرایط تشخیص داده شده‌اند.

به گزارش ایرنا «سید هادی ساداتی» در نشست شورای مدیران مازندران با موضوع اشتغال که در شهرستان نکا برگزار شد، افزود: تاکنون 5هزار نفر از افراد از پوشش بیمه‌ای برخوردار شده‌اند.

وی از ساخت و سازهای بدون ضابطه و غیرقانونی در روستاها به عنوان یکی از مشکلات پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی یاد کرد و از دهیاران خواست تا با ورود به این بخش، افراد را برای دریافت پروانه ساختمانی از تامین اجتماعی بابت بیمه کارگرانی که در این ساختمان‌ها مشغول فعالیت هستند، سوق دهند.

رئیس کانون انجمن صنفی کارگران مازندران در این نشست از به‌کارگیری اتباع بیگانه به صورت غیر مجاز در کارگاه‌های استان انتقاد کرد و خواستار ورود دستگاه‌های ذی‌ربط به این بخش شد.ساداتی گفت: دست‌کم در ۲۰ درصد از کارگاه‌های حاشیه شهرهای استان که خارج از دید بازرسان قرار دارند، اتباع بیگانه به صورت غیر مجاز به کار گرفته می‌شوند.

این مسئول از مرغداری‌ها و دامداری‌ها به عنوان بخشی از این کارگاه‌های حاشیه شهر نام برد و افزود: این کارگاه‌ها با به‌کارگیری بیگانه به صورت غیر مجاز در بیکاری همشهریان اثرگذار هستند.


پرداخت ماهانه ۱۲ میلیارد تومان بیمه بیکاری 

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران هم در این نشست با اشاره به ۱۳۷ هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر در استان گفت: در کنار افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر، ۱۱ هزار بیکار در مازندران داریم که ماهانه ۱۲ میلیارد تومان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

«سیدعلی‌اصغر محمودی» با اشاره به این‌که ۹۰ درصد منابع مالی تامین اجتماعی از حق بیمه افراد تامین می‌شود، ادامه داد: امروز از هر 5 نفری که حق بیمه پرداخت می‌کند، یک نفر بازنشسته می‌شود و با کاهش منابع در این بخش روبه‌رو هستیم.

وی با بیان این‌که ۵۸ درصد مازندرانی‌ها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان طلب داریم و نیازمند توجه ویژه کارفرمایان برای پرداخت بدهی‌های معوقه به تامین اجتماعی هستیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید