• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 30 تیر 1398
کد مطلب : 67172
+
-

ساخت بزرگ‌ترین زباله‌سوز کشور در رشت

شهردار: کلنگ این کارخانه به زودی در مرکز گیلان به زمین زده می‌شود

شمال کشور به وی‍ژه گیلان و مازندران با مشکل دفع پسماند روبه‌رو هستند. رشت به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر شمال کشور هم با این بحران مواجه است. در حال حاضر سایت دفن زباله سراوان وضعیت اسفناکی دارد. همه مسئولان خطرناک بودن این سایت را بارها گوشزد کرده‌اند و در این زمینه بارها طرح‌هایی برای رفع آن ارائه داده‌اند ولی تاکنون هیچ‌یک عملی نشده است.

به گزارش ایرنا، شهردار رشت که یکی، 2ماه است در این سمت قرار گرفته خبر از تصمیم جدیدی در این باره داده و گفته است: به زودی کلنگ احداث بزرگ‌ترین زباله‌سوز کشور در رشت به زمین زده می‌شود.

«ناصر حاج‌محمدی» با تاکید بر این‌که باید زباله‌ها به صورت تفکیک شده جمع‌آوری شوند، اظهار کرد: شهروندان باید نسبت به اهمیت تفکیک زباله آگاه باشند و اگر زباله‌ها به صورت تفکیک نشده جمع‌آوری شوند، هزینه تفکیک و بازیافت چند برابر می‌شود.

وی گفت: روزانه به طور متوسط ۸۰۰ تن زباله در رشت جمع‌آوری می‌شود که این مقدار زباله آسیب زیادی به محیط‌زیست وارد می‌کند.حاج‌محمدی با اشاره به اجرای طرح آراستگی و پیراستگی محیط شهری بیان کرد: رشت باید همیشه زیبا و آماده ورود گردشگران باشد. در این زمینه مشارکت شهروندان و سایر اقشار جامعه الزامی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید