• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 30 تیر 1398
کد مطلب : 67214
+
-

معرفی شفت به عنوان شهرستان کمتر توسعه‌یافته گیلان

سرپرست استانداری گیلان در نخستین جلسه مربوط به شهرستان کمتر توسعه‌یافته گیلان از ابلاغیه وزارت کشور برای معرفی یک شهرستان در هر استان به‌عنوان منطقه کمتر توسعه‌یافته خبر داد. 

به گزارش تسنیم «ارسلان زارع» تلاش در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق کمتر توسعه‌یافته استان را به عنوان یک اصل مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: باید برنامه‌ها و اقداماتی که منجر به ارتقا‌ی سطح شاخص‌های اجتماعی، عمرانی و اقتصادی و توسعه‌یافتگی شهرستان‌ها می‌شود را در دستور کار قرار دهیم.

وی رفع مشکلات و معضلات شفت را به عنوان شهرستان کمتر توسعه‌یافته گیلان ضروری دانست و تصریح کرد: برای ارتقای شاخص‌های توسعه در شفت باید از همه ظرفیت‌های داخل شهرستان و سپس استان در کنار مشارکت مردم به‌ویژه جوانان و کارآفرینان استفاده شود.

 زارع افزود: باید فرصت‌ها و مزیت‌های مختلف شفت برای سرمایه‌گذاری در قالب یک شناسنامه کاری مورد توجه قرار بگیرند.سرپرست استانداری ارتقای شاخص‌های تاثیرگذار و مهم توسعه‌ای اجتماعی، اقتصادی و عمرانی نظیر آموزش و اشتغال با همکاری مردم و پشتیبانی دولت را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از فرصت‌های خوب برای اشتغال در شهرستان شفت مربوط به کشاورزی است که باید برای آن به‌ صورت دقیق برنامه‌ریزی کرد.

زارع اظهار کرد: آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم، احداث شهرک گلخانه‌ای، تهیه طرح جامع احیا، توسعه و ترویج صنعت نوغانداری و صنایع وابسته از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.وی با بیان این‌که ستاد پیگیری استانی برای توسعه شهرستان شفت به همه مدیران دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ای مشخص ابلاغ می‌کند، عنوان کرد: پس از ابلاغ و مشخص شدن برنامه‌های کاری، فعالیت‌ها در ابعاد مختلف صنعتی، کشاورزی، گردشگری و زیرساختی برای رفع محرومیت از شفت عملیاتی می‌شوند.

سرپرست استانداری گیلان بهره‌گیری از موسسات و بنیادهای بزرگی نظیر بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان و بخش خصوصی شهرستان در ارتقای شاخص‌های برخورداری شهرستان شفت را ضروری دانست و گفت: در صورت تدوین یک برنامه دقیق و با همکاری همه سازمان‌ها محرومیت‌های شهرستان شفت برطرف می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید