• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 67115
+
-

نقض قوانین؛ مانع رفع مشکلات بازار مسکن

مسکن
نقض قوانین؛ مانع رفع مشکلات بازار مسکن

عضو شورای شهر کرمانشاه قوانین دست‌و‌پا گیر را مانع اصلی رفع مشکل بازار رهن و اجاره مسکن عنوان کرد. به گزارش ایسنا «طیب حیدری» با اشاره به افزایش سرسام‌آور قیمت اجاره‌بها در شهر کرمانشاه گفت: البته این معضل گریبانگیر همه شهرهای کشور شده است. 

وی افزود: وقتی قیمت ملک و مخارج زندگی یکباره چند برابر می‌شود، مالکانی که تنها محل درآمد آنها اجاره‌بهاست، چاره‌ای جز افزایش قیمت ندارند. حیدری اظهار کرد: در این میان اما اجاره‌بهای برخی املاک افزایش نامتعارف داشته و با این شرایط وضعیت برای مستاجران دشوار شده است. این عضو شورای شهر کرمانشاه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با حضور استاندار، فرماندار و اتحادیه املاک گفت: راهکار‌های مختلفی در این جلسات برای کاهش و کنترل نرخ اجاره‌بها پیشنهاد شد، اما متاسفانه قوانین دست‌و‌پاگیر اجازه اعمال راهکار موثر و عملی را نمی‌دهد.

وی افزود: فردی صاحب ملک است و می‌خواهد ملک خود را به هر قیمتی اجاره دهد و اگر بخواهیم برخورد کنیم قانون دست‌و‌پای ما را بسته است. در بررسی‌ها مشخص شد که بخش عمده مشکلات فعلی افزایش سرسام‌آور قیمت اجاره‌بها و ناتوانی در رفع آن به قانون بازمی‌گردد و نمایندگان مجلس باید گیر و گرفت‌های قانونی را در این زمینه رفع کنند. 

حیدری با اشاره به راه‌اندازی کمپین‌های مختلف در فضای مجازی با عنوان «مالک مهربان» گفت: به نظر می‌رسد جنب‌‌وجوش در فضای مجازی و راه‌اندازی این کمپین‌ها تاثیر 20 تا 30 درصدی بر کاهش اجاره‌بها داشته و کمی از التهاب بازار رهن و اجاره در روزهای اول تابستان کم کرده است.


دولت قبل از همه خود مالک مهربان باشد 

این عضو شورای شهر در ادامه یادآور شد: در کنار مشارکت موثر مردم در کاهش اجاره‌بها، وظیفه اصلی در این حوزه بر عهده دولت است و نباید وظیفه خود را در حوزه ساخت مسکن نادیده بگیرد.  حیدری از طرح مسکن مهر به عنوان یکی از طرح‌های ارزشمند کشور در حوزه ساخت مسکن یاد کرد و افزود: این طرح علی‌رغم انتقادات و مشکلاتی که داشت طرح بسیار خوبی برای صاحبخانه شدن مردم به‌ویژه اقشار ضعیف جامعه بود.

وی ادامه داد: دولت یازدهم پس از انتقاد به این طرح متاسفانه طرح دیگری ارائه نکرد و طرح مسکن اجتماعی هم در حد حرف ماند و عملی نشد. حیدری تصریح کرد: ادامه طرحی مانند مسکن مهر می‌توانست تاثیر بسیاری در کاهش التهاب بازار مسکن کشور داشته باشد و دولت باید در این زمینه پیگیر باشد. وی افزود: دولت که حامی کمپین ‌»مالک مهربان» است خود باید پیش از همه مالک مهربان باشد و زمانی که از مردم کمک می‌خواهد، خود اقدام عملی در این حوزه انجام دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید