• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 67114
+
-

اجرای طرح ممنوعیت استفاده از کاغذ در ادارات سقز

به منظور تحقق اهداف دولت الکترونیک و تامین رضایت مردم، صرفه‌جویی در وقت و هزینه، با تصمیم فرماندار سقز مصرف کاغذ در ادارات این شهرستان یک روز در هفته ممنوع شد. 
به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه سقز با بیان این‌که این طرح در راستای تحقق دولت الکترونیک اجرا می‌شود، اظهار کرد: یک روز در هفته ادارات شهرستان حق استفاده از کاغذ برای مکاتبات اداری و نامه‌نگاری و دیگر امور را ندارند. 

«کامیل کریمیان» در شورای اداری سقز گفت: از فواید دولت الکترونیک تامین رضایت شهروندان، افزایش اقتدار ملی، افزایش بهره‌وری و آثار مثبت زیست‌محیطی و تسریع در خدمات‌رسانی به مردم است. 
وی با بیان این‌که مدیران برای توسعه پایدار باید یک الگوی ویژه تدوین کنند، افزود: توسعه پایدار فقط با تخصیص اعتبار محقق نمی‌شود و مدیران باید برنامه توسعه شهر و افق ۵ ساله و ۱۰ ساله برای خدمت به مردم و پیشرفت وضعیت شهری تدوین و تنظیم کنند.

کریمیان به آتش‌سوزی‌های اخیر و احتمال بیشتر شدن آن در چند روز آینده با توجه به گرم شدن هوا و هشدارهای هواشناسی اشاره کرد و یادآور شد: نهادهای مربوطه برای خاموش کردن آتش‌سوزی احتمالی در مراتع و زمین‌های کشاورزی اقدامات پیشگیرانه لازم را اتخاذ کنند تا شاهد وقوع حریق نباشیم. 

فرماندار سقز حوزه گردشگری و جاذبه‌های گردشگری را یکی از برنامه‌های مهم توسعه شهرستان دانست و اضافه کرد: زیرساخت‌های لازم برای فضای بهتر گردشگران و جاذبه‌های گردشگری در سقز فراهم می‌شود و تلاش می‌کنیم گردشگران بیشتر در منطقه بمانند تا از آثار باستانی و روستاهای گردشگری بازدید کنند. مدیرکل پدافند غیرعامل کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: دشمن با به‌کارگیری پهپادهای جاسوسی قصد نفوذ و حمله به اطلاعات و فضای سایبری جمهوری اسلامی را داشت که با تلاش و دلیری فرزندان ایران این پهپاد متلاشی شد. 

«سعید محمدرضایی» افزود: بخش زیادی از فعالیت‌های ادارات در فضای سایبری انجام می‌شود و اکثر سامانه‌ها در خطرند. احتمال سرقت اطلاعات در این فضا بیشتر شده و مدیران ادارات باید در این زمینه هوشیار باشند. وی اضافه کرد: برای جلوگیری از ترفندهای دشمنان، حلقه دفاعی و امنیتی را در داخل مستحکم‌تر و قوی‌تر می‌کنیم، ضمنا ادارات در صورت مشاهده هر گونه پدیده مشکوکی به پدافند غیرعامل گزارش کنند تا اقدامات لازم را اتخاذ کنیم. محمدرضایی گفت: تعاونی‌های خرید گندم از گندم آلوده به داخل سیلو و انبارها جلوگیری کنند. همچنین مدیران آب و فاضلاب روستایی منابع تامین آب شرب روستاییان را حفظ کنند و آلودگی آب را جدی بگیرند. 

مدیرکل استاندارد کردستان هم گفت: استاندارد‌سازی آسانسورهای اماکن عمومی، ساختمان‌های پزشکان، بیمارستان‌ها، ادارات و شهربازی‌های سرپوشیده سقز در حال انجام است و پیشرفت خوبی هم داشته است. 
«ژیلا یزدانی» به شهربازی‌های تحت تملک شهرداری سقز اشاره کرد و افزود: شهربازی‌های روباز برای امنیت کامل کودکان حتما فضای بازی، وسایل و تجهیزاتشان را استاندارد‌سازی کنند و در صورت عدم مجوز و تاییدیه استاندارد این واحدها، نهادهای مربوطه اقدام به پلمب آن کنند. 

وی به یکی از مصوبات هیات وزیران در بحث استاندارد‌سازی موتورخانه‌های اماکن دولتی اشاره کرد و یادآور شد: ۱۲ شرکت برای استاندارد‌سازی موتورخانه‌ها و سیستم گرمایشی اماکن اداری تایید صلاحیت شده‌اند و ادارات برای استاندارد کردن سیستم گرمایشی در راستای به حداقل رساندن اتفاقات ناگوار اقدام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید