• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 67032
+
-

امکان نوبت‌گیری پزشکی با موبایل در کشور


معاون مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: با استقرار پرونده الکترونیک سلامت، امکان دریافت برخی خدمات عمومی روی تلفن همراه مردم میسر شد و این از مزایا یا ارزش افزوده‌ای است که نظام سلامت الکترونیک می‌تواند به مردم ارائه کند که در صرفه جویی وقت، هزینه و انرژی مؤثر است. به گزارش ایسنا، علی اصغر انصاری در این‌باره افزود: یکی از خدماتی که استفاده از آن روزبه‌روز رو به گسترش است، نوبت دهی و نوبت‌گیری است که البته از چندین جهت قابل ارائه است؛ یکی اینکه به‌صورت عمومی، برخی از مراکز درمانی دولتی، خصوصی و مطب‌ها، ظرفیت‌های خود را به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌کنند که مردم بدون مراجعه حضوری جهت اخذ نوبت ویزیت، از روزهای قبل اقدام به نوبت‌گیری کنند. همچنین شیوه دیگر نوبت دهی و نوبت‌گیری مربوط به نظام ارجاع است و وقتی بهیار یا پزشک در سطح یک خدمات، تشخیص می‌دهد که بیمار باید به سطوح بالاتر ازجمله پزشک متخصص یا فوق تخصص مراجعه کند، امکان ارجاع و نوبت‌گیری در چندین مرکز برای بهیار یا پزشک در سطح یک خدمات وجود دارد و بیمار گرفتار نوبت‌گیری نیست و این خدمت در حال گسترش است. معاون مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با اشاره به‌وجود سامانه‌های متعدد و گاها مشابه و همسو در وزارت بهداشت، گفت: در وزارت بهداشت از نظر وجود سامانه‌های متعدد و مشابه و همسو، شاهد تضییع منابع هستیم و برخی سامانه‌ها بدون اینکه به یک معماری یکپارچه وفادار باشند، راه‌اندازی شده و در یکپارچگی داده‌ها و فرایندها، تا‌کنون موفقیت چندانی  نداشته‌ایم.

این خبر را به اشتراک بگذارید