• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 66849
+
-

مشارکت خیران در توانمندسازی معتادان

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: خیران باید در توانمندسازی معتادان بهبودیافته مشارکت کنند تا آنان دوباره به دامن اعتیاد برنگردند. 

به گزارش ایرنا، مریم بیدخام در شورای اداری بخش اسفرورین تاکستان بیان کرد: اعتیاد یک بیماری مزمن جسمی، روحی، روانی و اجتماعی است که همواره از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به عنوان یک معضل مهم اجتماعی شناخته می‌شود. 

وی با بیان این‌که اعتیاد خانواده‌ها را به چالش می‌کشد، افزود: برای کاهش این آسیب اجتماعی باید از ظرفیت همه دستگاه به منظور پیشگیری از اعتیاد استفاده کرد و این دغدغه مهم نباید به فراموشی سپرده شود. 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در ادامه سخنان خود به توانمندی معتادان بهبودیافته اشاره کرد و ادامه داد: مهم‌ترین وظایف هر دستگاه توجه به معتادان بهبودیافته پس از ترک اعتیاد است و نباید اجازه داد این افراد به دلیل نبود امکان برای فعالیت معیشتی و اقتصادی از جامعه طرد شوند. 

بیدخام معضل و آسیب اجتماعی دیگر جامعه را طلاق عنوان کرد و گفت: اگر نتوانیم علل و عوامل ایجاد طلاق در خانواده را کشف و ریشه‌کن کنیم، بدون شک بنیان خانواده‌های ایرانی دچار تزلزل خواهد شد. از این رو می‌طلبد دستگاه‌های متولی و فرهنگساز زمینه توانمندی زوج‌های جوان را در دستور کار قرار دهند. 

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه «تصمیم» در تاکستان خاطرنشان کرد: با وجود این سامانه و همکاری اداره بهزیستی تاکستان انتظار داریم روند ارائه مشاوره به زوج‌های جوان تقویت شود و شاهد کاهش روزافزون طلاق باشیم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید