• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66758
+
-

جدال غرب مازندران با کمبودهای درمانی

اشکان جهان‌آرای/ساری-خبرنگار


2 فیلم از اعتراض 2 شهروند اهل مازندران در سفر پنجشنبه گذشته وزیر بهداشت به چالوس طی روزهای اخیر به پربازدیدهای فضای مجازی تبدیل شده است؛ فیلم‌هایی که در آنها 2 شهروند از نبود پزشک متخصص در منطقه گلایه دارند. غرب مازندران محدوده محمودآباد تا رامسر را در بر می‌گیرد؛ منطقه‌ای که بخش قابل‌توجهی از مسافران مازندران در همین محدوده حضور می‌یابند و بار اصلی گردشگری استان را بر دوش می‌کشد. اما فشار گردشگری بر این منطقه طی سال‌های اخیر نتوانست مسئولان تراز ملی را متقاعد کند که مازندران نیازمند توجه و اعتبار ملی در بسیاری از حوزه‌های خدماتی است. 
به اعتقاد مردم غرب مازندران یکی از چالش‌های اساسی در غرب استان کمبود نیروی متخصص است. البته به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تعداد پزشکان متخصص در بیمارستان‌های دولتی نوشهر و چالوس و کلاردشت کم نیست و پاره‌پاره شدن خدمات در بیمارستان‌های مختلف دلیل رشد نکردن سطح کیفی خدمات است. 
سید عباس موسوی از حضور 138 پزشک متخصص در این منطقه خبر می‌دهد و بر این باور است که برای جامع شدن خدمات لازم است مراکز منطقه‌ای با ظرفیت بالای پذیرش مراجعه‌کنندگان ایجاد شود. این مسئول به اضافه شدن 20 نیرو به مراکز درمانی دولتی چالوس، نوشهر و کلاردشت اشاره می‌کند و تمرکز نیروی درمانی را از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی برای حل مشکل نیروی انسانی در برخی مراکز درمانی برمی‌شمرد.
با این حال نظر نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت این است که تعداد پزشکان متخصص در منطقه باید افزایش یابد.
قاسم احمدی لاشکی همچنین تکمیل ساختمان اورژانس بیمارستان نوشهر، افزایش ظرفیت ارائه خدمات بخش دیالیز در نوشهر و چالوس و راه‌‌اندازی بخش تخصصی قلب در این منطقه را از موارد مورد نیاز مردم می‌داند و می‌افزاید: برای افزایش توان ارائه خدمات به بیماران دیالیزی با کمک دانشگاه علوم پزشکی و بخش دولتی اقدامات خوبی انجام شد. 5 دستگاه دیالیز در کلاردشت فعال شده است، اما با توجه به تعداد بالای مراجعه‌کنندگان، این دستگاه‌ها کافی نیست.
وی می‌افزاید: در سفر اخیر وزیر بهداشت وعده‌هایی برای تکمیل ساختمان اورژانس بیمارستان نوشهر و رفع سایر نیازها در بخش‌هایی مانند دیالیز و راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی که از درخواست‌های چند ساله مردم منطقه است، داده شد. همچنین برای تاسیس ساختمان بیمه سلامت در نوشهر که سال‌هاست اعتبار آن تصویب شده و زمین نداشتیم نیز تصمیمات خوبی گرفته شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید