• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66754
+
-

یک ناشناس برای نقش الویس

دریچه
یک ناشناس برای نقش الویس

آرش نهاوندی/مترجم


باز لورمن -کارگردان فیلم‌های مولن روژ و گتسبی بزرگ- سرانجام با انتخاب آستین باتلر، خواننده و بازیگر 27ساله کمتر شناخته‌شده آمریکایی، کار ساخت فیلم زندگینامه‌ای از الویس پریسلی، خواننده مشهور راک ‌اند رول و بازیگر سینمای آمریکا موسم به پادشاه راک را آغاز خواهد کرد.
باز لورمن در بخشی از بیانیه‌ای که درباره دلیل انتخاب آستین باتلر به‌عنوان بازیگر اصلی فیلم الویس صادر کرده، نوشته است: در زمانی که به‌دنبال گروه بازیگران برای این فیلم بودم افتخار بزرگی نصیبم شد و توانستم تعدادی از بازیگران بااستعداد را برای ایفای نقش در فیلم الویس پیدا کنم. پیش‌تر درباره آستین باتلر و بازی وی در برابر دنزل واشنگتن در نمایش کامت مرد یخی در برادوی شنیده بودم و پس از یک دوره طولانی تست بازیگران و خوانندگان مختلف و برگزاری کارگاه‌های بازیگری دریافتم که فردی را یافته‌ام که می‌تواند در نقش یکی از اسطوره‌های معاصر موسیقی بازی کند. کمتر شناخته بودن آستین باتلر که در یک سریال تلویزیونی و 3فیلم سینمایی بازی کرده و ذهنیت نداشتن مخاطب از نقش‌های قبلی وی از دلایل انتخاب او برای این نقش عنوان شده است.
داستان این فیلم زندگینامه‌ای از زمانی که الویس خواننده و گیتاریستی ناشناخته بود آغاز می‌شود و زندگی وی را تا رسیدن به شهرت اسطوره‌ای در زمینه موسیقی راک ‌اند رول پی می‌گیرد. موضوع محوری این فیلم دودهه رابطه پیچیده الویس با کلنل تام پارکر مدیر برنامه‌هایش است.
تام هنکس نیز در فیلم زندگینامه‌ای الویس در نقش تام پارکر بازی می‌کند. این فیلم در اوایل سال 2020 در کوئینزلند استرالیا ساخته خواهد شد و کمپانی وارنر بروس پخش این فیلم در سراسر دنیا را به‌عهده خواهد داشت.

فرضیه زنده بودن الویس

الویس پریسلی در زمان حیات خود ضمن رسیدن به قله اوج در موسیقی راک اند رول خود، در 33فیلم سینمایی نیز بازی کرده بود. مرگ او در 42سالگی بسیاری را در بهت فرو برده بود. بسیاری حتی تا به امروز نیز مرگ او را باور ندارند و براساس دیدگاه افرادی که معتقد به زنده ماندن الویس هستند، دان کاسکارلی- کارگردان آمریکایی- در سال2002 فیلمی ترسناک با نام« بابا هو تپ» با اقتباس از رمانی با همین نام جو آر لندسیل ساخته بود. در این فیلم مردی مسن در یک آسایشگاه سالمندان ادعا داشت سباستیان هاف بدل الویس در سال1977 درگذشته و در آن زمان بسیاری تصور می‌کردند که پادشاه راک اندرول مرده است، درحالی‌که من که الویس باشم طی این دوران به خوبی و خوشی در گمنامی زیسته‌ام و در سنین پیری نیز در نهایت گمنامی با نام سباستیان هاف به آسایشگاه سالمندان مراجعه کرده‌ام.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :