• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66670
+
-

وداع با استاد قلم

استاد «محمد صابر صابر» خوشنویس و از هنرمندان برجسته عرصه هنرهای تجسمی استان کردستان بعد از طی یک دوره بیماری، صبح سه‌شنبه در سنندج دار فانی را وداع گفت. به گزارش مهر، استاد محمد صابر صابر از چهره‌های مطرح و برجسته عرصه خوشنویسی استان کردستان بود که علاوه بر تدریس در آموزش و پرورش، در زمینه پرورش هنرمندانی شاخص در استان نیز نقش بسیار مهمی داشت. استاد محمد صابر صابر در سال ۱۳۲۴ در سقز دیده به جهان گشود. وی که در سال ۱۳۵۱ در انستیتو هنر تهران فارغ‌التحصیل شده بود، از دوران کودکی زیر نظر استاد مهدی کمالی کردستانی مقدمات خوشنویسی را فراگرفته و سپس با ورود به مقطع دبیرستان با توجه به خط زیبایی که داشتند به تشویق استاد احمد حواری‌نسب مشهور به ابوسعید خوشنویسی را به صورت جدی دنبال می‌کند.

سال ۱۳۶۱ با همراهی استاد کمالی کردستانی، استاد شیخ‌الاسلامی و استاد معروفی دفتر انجمن خوشنویسان را در سنندج دایر کرد و از سال ۶۴ تا ۷۵ به مدت ۱۱ سال مسئولیت انجمن خوشنویسان کردستان را بر عهده گرفت. سال ۱۳۶۸ موفق به اخذ مدرک فوق ممتاز خوشنویسی و در سال ۱۳۷۴ مدک درجه ۲ هنری به ایشان اعطا شد. تدریس در رشته هنر در مقاطع مختلف آموزش و پرورش در استان کردستان و آذربایجان غربی و سالیان متمادی سرگروه هنر آموزش و پرورش استان کردستان و تربیت و فراهم‌سازی زمینه معرفی هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری حاصل سال‌ها تلاش این استاد است.

استاد صابر صابر بیش از ۵۰ سال در زمینه آموزش خوشنویسی فعال بود و به عنوان نماینده انجمن خوشنویسان ایران در استان تاکنون ده‌ها هنرمند خوشنویس در سطوح ممتاز و فوق ممتاز را آموزش داد. استاندار و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پیام‌هایی درگذشت این هنرمند را تسلیت گفتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید