• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66641
+
-

مناسب‌سازی ۴ پارک پرتردد رشت برای معلولان

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت گفت: ۴ پارک اصلی و پرتردد کلان‌شهر رشت برای استفاده و تردد معلولان مناسب‌سازی می‌شود.

به گزارش تسنیم «فاطمه شیرزاد» اظهار کرد: شهرداری رشت عملیات مناسب‌‌سازی در پارک‌های قدس، توحید گلسار، بوستان ملت و پارک مفاخر گیلان را آغاز کرده است.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت ادامه داد: یکی از مباحث مهم در زمینه توانبخشی اجتماعی، مناسب‌سازی اماکن و معابر شهر برای کم کردن مشکلات معلولان است تا آنها نیز مانند سایر افراد جامعه بتوانند بهترین استفاده را از امکانات موجود داشته باشند.

شیرزاد تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت در ماه‌های آینده برای اجرای عملیات مناسب‌سازی برنامه‌های ویژه‌ای دارند که با حضور مدیر کل بهزیستی استان در جلسات شورای شهر نحوه اجرای آنها را به دقت بررسی خواهند کرد. 

وی از خرید 15 دستگاه اتوبوس که شاخص‌های مناسب‌‌سازی برای استفاده معلولان طبق استاندارد جهانی در آنها لحاظ شده خبر داد و افزود: علاوه بر این، اصلاح، ترمیم و مناسب‌سازی 5 محور مهم در 5 نقطه شهر رشت و ترمینال ورودی آن نیز در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

سخنگوی شورای اسلامی رشت به اجرای عملیات مناسب‌سازی در بازار قدیمی این شهر نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلاتی که معلولان برای تردد در بازار قدیمی رشت دارند، تعویض کفپوش و جداره آن در دستور کار شهرداری رشت قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید