• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66601
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/jDB4
+
-

دیدار استاندار گلستان با سرکنسول قزاقستان

«هادی حق شناس» استاندار گلستان با «با ایدجان ایداشف» سرکنسول قزاقستان در گرگان دیدار و پیرامون توسعه روابط تجاری و موضوعات صنعتی بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایرنا، استاندار گلستان ضمن بیان ظرفیت‌های گلستان در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: برای شتاب‌بخشی در توسعه روابط به‌ویژه تجاری-اقتصادی باید ساز و کارهایی برای رفع موانع موجود ترسیم شود.

وی ادامه داد: گلستان دارای ظرفیت‌های فراوان و کم نظیری در بخش‌های انرژی، نفت و گاز، گردشگری، پرورش خاویار و آبزیان است که تقویت روابط تجاری با قزاقستان می‌تواند به شکوفایی بیشتر این ظرفیت‌ها و توسعه مناسبات مشترک منجر شود.

استاندار افزود: قزاقستان هم دارای ظرفیت‌های فراوانی در معادن و کشاورزی است که با برنامه‌‌ریزی مناسب می‌توان از ظرفیت‌‌های دو طرف و به خصوص استان‌های گلستان و قزل اوردا بیشتر و بهتر استفاده کرد.

سر کنسول قزاقستان نیز اظهار کرد: از ارتباط تجاری با استان گلستان استقبال می‌کنیم. 

ایداشف ادامه داد: باید تلاش شود توسعه تجارت میان 2 استان با توجه به نزدیکی از لحاظ جغرافیایی، اشتراکات فرهنگی و نظایر آن افزایش پیدا کند.

احداث ترمینال چند منظوره غلات در مرز اینچه برون، اعلام آمادگی برای احداث سیلو در اینچه برون به صورت مشترک، کشت‌های فراسرزمینی و توسعه واحدهای گلخانه‌ای، توافق در زمینه همکاری‌های نفت، گاز و پتروشیمی و سوآپ نفت، واردات دان مرغ و بهره‌مندی از فرصت‌های منطقه اینچه برون با توجه به موقعیت گلستان از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

 گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت علاوه بر خواهرخواندگی با منگستائو و فعالیت سرکنسولگری قزاقستان در گرگان قرابت‌های دیگری هم با این کشور دارد؛ چراکه ۱۵۰۰ خانوار قزاق با جمعیتی نزدیک به 6 تا 8 هزار نفر از سال‌ها پیش در گرگان ساکن هستند. علاوه بر این گلستان از نزدیک‌ترین استان‌های ایران به قزاقستان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید