• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66605
+
-

باغ‌موزه دفاع مقدس مرکزی تکمیل می‌شود

استاندار مرکزی گفت: به منظور تکمیل پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس استان مرکزی ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی و 5/1 میلیارد تومان اعتبار استانی در سال جاری اختصاص پیدا کرد.  

به گزارش ایسنا، «سیدعلی آقازاده» در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: در راستای تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس، امسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک را از منابع استانی متعهد شده‌ایم که تا یک ماه آینده قسط نخست آن پرداخت می‌شود. وی افزود: سال گذشته نیز استان ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به منظور ساخت و تکمیل این پروژه اختصاص داده بود که در مجموع با اعتبارات تخصیصی امسال، استان مرکزی از سال گذشته تاکنون ۴ میلیارد تومان برای تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس استان اختصاص داده است.  

استاندار مرکزی بیان کرد: همچنین ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی در سال جاری به منظور تکمیل این پروژه اختصاص پیدا کرده است. آقازاده بیان کرد: در این مورد شهرداری اراک نیز موظف است 5/1 میلیارد تومان تا 2 ماه آینده برای تکمیل تعهدات خود در باغ‌موزه دفاع مقدس استان اختصاص دهد و همچنین اجرای ۵ تعهد باقی مانده خود را که شامل اجرای سنگفرش، جدول‌کشی به طول ۷۵۰ متر، ساخت ۵ چاه جذبی در محوطه و تأمین ۳۰ صندلی نشیمن پارک و فضای سبز است انجام دهد.

 وی اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید تا پایان شهریور کتابچه نقش صنعت، معدن و تجارت در دفاع مقدس را تهیه و تدوین کند. استاندار اضافه کرد: به غیر از ساختمان، گالری‌ها نیز باید تا ۲۰ شهریور تکمیل شود. هرچند از روند تکمیل ساختمان گالری گله‌مند هستیم و پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی این ساختمان قابل قبول نیست. آقازاده در مورد تغییر مکان اِلمان نیروی دریایی در میدان ورودی شهر گفت: این مکان مناسب این المان نیست و باید با همکاری سپاه روح‌الله استان و نیروی دریایی ارتش مکان مناسبی برای این اِلمان جانمایی شود. 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز در این جلسه گفت: ۹۷ درصد از اعتبارات مصوب سال گذشته برای باغ‌موزه دفاع مقدس استان توسط سازمان برنامه و بودجه استان تخصیص یافته است. «مصطفی مشایخی» ادامه داد: ساختمان مدیریت این باغ‌موزه 100درصد، ساختمان گالری ۵۵ درصد، سردر ورودی 100درصد، دیوارلاله‌ها ۹۲ درصد و محوطه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در مجموع پیشرفت فیزیکی ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان ۷۱ درصد است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: در تلاش هستیم با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و شهرداری تکمیل این باغ‌موزه با سرعت انجام شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید