• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66598
+
-

گرما قیمت‌ میوه را کاهش داد

بازار
گرما قیمت‌ میوه را کاهش داد

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار یزد از کاهش 30 درصدی قیمت‌ها در بازار میوه به دلیل افزایش دما و خسارت ناشی از آن به محصولات ‌خبر داد. 
«حسین مشرف» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به علت رسیدن به‌موقع میوه‌ها و افزایش خسارات به دنبال گرمای شدید، قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار سیر نزولی را تجربه می‌کنند. 

وی با اشاره به عدم کاهش قیمت سبزی‌های آماده در یزد نیز تصریح کرد: هرچند خسارات ناشی از گرما دامن فعالان سبزی‌ آماده را نیز گرفته، ولی برخلاف سال‌های گذشته، قیمت‌ها در این بخش تاکنون دچار کاهش نشده و همچنان هر کیلوگرم سبزی خوردن 14 هزار و سبزی خورشتی 8 هزار تومان عرضه می‌شود. 

این مسئول افزود: سبزی خوردن و خورشتی در بازار میادین تره‌بار نیز به ترتیب 3500 و 2700 تومان است. 
وی درباره وضعیت قیمت سایر اقلام صیفی نیز تصریح کرد: در حال حاضر، سیب زمینی با قیمت ثابت 5500 تا 6000 تومان، گوجه فرنگی با قیمت 1500 تا 2700 تومان و پیاز نیز با قیمت 1000 تا 2000 تومان در میادین عرضه می‌شود. 

مشرف قیمت هر کیلوگرم بادمجان گلخانه‌ای را 1500 تا 2500 و هر کیلوگرم بادمجان معمولی را 1550 تومان اعلام کرد و افزود: هر کیلوگرم خیارسبز مینی با قیمت 2000 تومان و هر کیلوگرم خیارسبز گلخانه‌ای هم با قیمت 1000 تا 1800 تومان در میادین تره‌بار عرضه می‌شود. 

وی با اشاره به کاهش قیمت سایر میوه‌های تابستانه، گفت: هر کیلوگرم هندوانه با قیمت 500 تا 1000 تومان و هر کیلوگرم خربزه و طالبی با قیمت 2500 تومان در میادین تره‌بار به فروش می‌رسد. 

این مسئول افزود: هر کیلوگرم سیب گلاب 12 هزار تومان و هر کیلوگرم گیلاس نیز 17 هزار تومان در میادین توزیع می‌شود و سایر اقلام میوه نیز با کاهش قیمت نسبت به هفته گذشته عرضه می‌شود. 

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار یزد در پایان یادآور شد: تمامی این اقلام با 30 درصد افزایش قیمت در بازار آزاد میوه و تره‌بار به فروش می‌رسند.



به دنبال گرم شدن هوا و کاهش میزان تولید مرغ گوشتی در یزد، قیمت گوشت مرغ از مرز 14 هزار تومان نیز گذشت. 
«علی افشارپور» معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از افزایش قیمت مصوب گوشت مرغ در یزد تا 14 هزار و 100 تومان خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر به علت کاهش تولید، قیمت مرغ در بازار یزد رقابتی شده است. 

وی با اشاره به تاثیر استان‌های همجوار بر قیمت گوشت مرغ در داخل استان تصریح کرد: از آنجایی که یزد تولیدکننده مازاد بر مصرف گوشت مرغ محسوب می‌شود، تحت تاثیر میزان تقاضای استان‌های دیگر است و به همین دلیل نیز قیمت رقابتی شده است.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در مورد تثبیت قیمت‌ این کالا از طریق توزیع گوشت مرغ تنظیم بازار، اعلام کرد: هنوز توزیع گوشت مرغ تنظیم بازار اعلام نشده است. 


تلفات 30 درصدی مرغداری‌‌های یزد

«مهدی دشتی» مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان یزد هم کاهش چشمگیر تولید مرغ در این استان را علت اصلی افزایش قیمت آن دانست و در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: متاسفانه به علت گرمای تابستان از یک‌هزار واحد مرغداری در استان تنها 400 واحد در حال تولید هستند که البته تلفات نیز بالا و حدود 30 درصد تولید این واحدهاست.
وی افزود: متاسفانه از بیش از 2 هزار قطعه جوجه‌ریزی ماهیانه نیز 500 قطعه کاسته شده و همین کاهش تولید منجر به گران شدن گوشت مرغ شده است که البته این قیمت تا 2 ماه آینده و با کاهش دمای هوا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
مدیر عامل اتحادیه مرغداران استان با تاکید بر این که تاسیسات خنک‌کننده در واحدهای پرورش مرغ جوابگوی دمای هوای فعلی یزد نیست، تصریح کرد: متاسفانه دمای هوا در حال حاضر بسیار گرم شده و مدیریت دمای مطلوب حتی در توان واحدهای مسکونی نیست، در مرغداری‌ها این مشکل به مراتب بیشتر است.
 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید