• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66587
+
-

دستگیری ۶ مفسد اقتصادی در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری ۶ مفسد اقتصادی که با ترغیب مردم به پرداخت وام بدون ضامن توانسته بودند رقمی بالغ بر ۹۲۷ میلیارد ریال کلاهبرداری کنند، خبر داد.
به گزارش ایرنا، سردار «مهدی معصوم‌بیگی» گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی استان اصفهان در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان در قالب پرداخت وام کم‌بهره و بدون ضامن، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند. 

وی افزود: در تحقیقات وسیعی که توسط کارآگاهان صورت گرفت مشخص شد شاکیان اقدام به دریافت وام کم‌بهره کرده و در قبال آن چکی با رقم بالاتر از مبلغ وام را به عنوان ضمانت در اختیار افراد وام‌دهنده قرار دادند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: در ادامه متهمان علاوه بر دریافت اصل مبلغ بدهی و سود آن با تغییر در مفاد قرارداد اقدام به دریافت سودی بیش از مبلغ مورد توافق کرده و برای قانونی جلوه دادن کار خود چک ضمانت را به مرجع قضائی ارجاع می‌دهند و براساس آن حکم توقیف اموال شاکیان را می‌گیرند.

سردار معصوم‌بیگی عنوان کرد: با تکمیل شدن تحقیقات توسط کارآگاهان، پرونده این افراد توسط کارشناسان به صورت دقیق مورد بررسی و محاسبه قرار گرفت که در نهایت کذب بودن ادعای متهمان تأیید و مشخص شد افراد مذکور با این شیوه توانسته‌اند رقمی بالغ بر ۹۲۷ میلیارد ریال را به صورت غیر قانونی دریافت کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید