• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66595
+
-

شهربازی‌های اصفهان ایمن شد


مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی اصفهان گفت: به مردم اطمینان داده می‌شود که تمام تجهیزات و دستگاه‌های فعال در شهربازی‌های استان استاندادسازی شده‌اند و مشکلی ندارند.

«غلامحسین شفیعی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سازمان ملی استاندارد، سامانه‌ای دارد که تمام تجهیزات شهربازی‌ها و مراکز تفریحی به تفکیک در آن ثبت شده و آنها دارای اعتبار فعالیت هستند.
وی اظهار کرد: اگر اعتبار و مجوز استاندارد هر کدام از این تجهیزات خاتمه پیدا کند، ادارات استاندارد به توقیف آن اقدام می‌کنند که این موضوع به جد در استان دنبال و رصد می‌شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی اصفهان ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۰ شهربازی در اصفهان به دلیل استاندارد نبودن تجهیزات بازی و یا پایان یافتن اعتبار استفاده از آنها پلمب شده است.
وی با بیان این‌که هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ دستگاه یا تجهیزات بازی در شهربازی‌های اصفهان پلمب و از دور استفاده خارج شده است، گفت: این تجهیزات به محض رفع مشکل و بررسی مجدد و تأیید کارشناسان استاندارد و اطمینان از رعایت نکات ایمنی برای استفاده رفع پلمب می‌شوند.

شفیعی تاکید کرد: تجهیزات و وسایل بازی شهربازی‌ها، پارک‌های بازی و پارک‌های بادی مشمول استاندارد اجباری است و پلمب تجهیزات تا زمان رفع مشکلات و نواقص و رعایت موارد ایمنی و استاندارد پابرجاست.
وی با بیان این‌که هر ساله کارشناسان استاندارد از تجهیزات شهربازی‌ها بازرسی می‌کنند، گفت: وسایل و تجهیزات در اثر استمرار استفاده تحت تاثیر عوامل مختلف فرسوده و مستهلک می‌شوند و ممکن است دستگاهی که در گذشته استاندارد‌های لازم را داشته است، نیازمند تعمیر، تجهیز و استاندارد‌سازی مجدد 
باشد.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی اصفهان تاکید کرد: یک نقص کوچک در دستگاه‌ها و وسایل تفریحی و بازی می‌تواند خسارت جانی شدید و جبران ناپذیری را به فرد حتی تا سرحد مرگ وارد کند. در استان اصفهان ۸۰ مجموعه شهربازی و پارک بادی وجود دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید