• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66591
+
-

کمبود شکر، بزرگ‌ترین مشکل تولیدکنندگان پولک و نبات

 رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پولک و نبات اصفهان با بیان این‌که کمبود شکر همچنان بزرگ‌ترین معضل این صنف است، گفت: شکر دولتی و آزاد هیچ کدام کفاف نیاز تولیدکنندگان را نمی‌دهد.

«علیرضا شیروانی» در گفت‌وگو با تسنیم، درباره مشکلات کارگران کارگاه‌های تولیدی اظهار کرد: کارگاه‌ها با ظرفیت کمتری مشغول به‌کار هستند تا موجب بیکاری کارگران نشوند، هر چند که این موضوع نیز موجب ایجاد فشارهای مختلف بر تولیدکنندگان می‌شود، البته زمانی که درآمد کمتر است به‌الطبع نمی‌توان حقوق کارگران را تأمین کرد، چون با صد درصد ظرفیت کار نمی‌کنند.
وی افزود: ظرفیت‌های تولیدی کارگاه‌های بزرگ ما حدوداً 100 تا 150 تن است که با 25 تا 30 کارگر کار می‌کنند و این مفروض بر این است که ما می‌توانیم فقط 20 تا 30 تن بار به کارگاه‌ها بدهیم و تامین مابقی مواد اولیه به عهده خود کارگاه‌هاست که هیچ کدام از نرخ‌های آزاد و دولتی کفاف آنها را نمی‌دهد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پولک و نبات اصفهان بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، هر بار به میزان 10 تا 15 روز سهمیه شکر تولیدی کارگاه‌ها را تأمین می‌کند. وی عنوان کرد: نبات بیشترین خرید مصرف‌کنندگان است اما شکر لازم موجود نیست. شیروانی افزود: به هر حال این کمبودها سبب از رونق افتادن تولید است که انتظارات ما را از دولت در راستای جلوگیری از احتکار و احتکارکنندگان بیشتر می‌کند.
وی با اشاره به وضع اقتصادی موجود در کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت در جنگ اقتصادی قرار دارد و ما به عنوان سربازان این جنگ در تلاش هستیم که اقتصاد مقاومتی را تحقق ببخشیم و به دنبال پیروزی در این جنگ، مقاومت را فراموش نخواهیم کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید