• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66578
+
-

گوشت‌های بدون مهر دامپزشکی را نخرید

گوناگون
گوشت‌های بدون مهر دامپزشکی را نخرید

سرپرست معاونت سلامت دامپزشکی البرز تاکید کرد: مردم باید مراقب دستورالعمل‌های بهداشتی باشند و از خرید گوشت‌های بازرسی‌نشده و بدون مهر دامپزشکی خودداری کنند.
به گزارش فارس «علیرضا جمالی» از سم‌پاشی اماکن دامی در طول سال برای پیشگیری از شیوع بیماری تب کریمه‌کنگو خبر داد و گفت: از خرید گوشت‌های بازرسی‌نشده و بدون مهر دامپزشکی خودداری شود.

وی تاکید کرد: تب کریمه‌کنگو از بیماری‌های ناقل حیوان به انسان است که از طریق کنه منتقل شده و بسیار خطرناک است. با شروع فصل گرما و افزایش تعداد حشرات، ابتلا به بیماری‌های ناقل شیوع پیدا می‌کند. اگر ذبح دام در کشتارگاه‌های مورد تایید سازمان دامپزشکی و زیر نظر دامپزشک مستقر در کشتارگاه به عنوان مسئول فنی و با رعایت نکات بهداشتی صورت بگیرد، از انتقال بیماری تب کریمه‌کنگو به مردم نگرانی وجود نخواهد داشت.

سرپرست معاونت سلامت دامپزشکی البرز توضیح داد: ویروس این بیماری بر اثر گزش کنه و تماس با خون یا ترشحات دام به انسان منتقل می‌شود و بیشتر کارگران کشتارگاه‌ها، دامپزشکان و کشاورزان در معرض خطر هستند.
وی با بیان این‌که یکی از راه‌های مهم جلوگیری از انتقال این بیماری استفاده از پیش‌سردکن به مدت 24 ساعت است، تصریح کرد: همه کشتارگاه‌های دام استان مجهز به پیش‌سردکن بوده که در آن گوشت قبل از مصرف در دمای 0-4 درجه سانتیگراد به مدت 24 ساعت قرار دارد و می‌تواند ویروس تب کنگو را در گوشت از بین ببرد.
جمالی ادامه داد: از آنجا که دام مبتلا بدون علامت است توصیه می‌شود از مصرف گوشت تازه خودداری شود. در راستای پیشگیری از این بیماری و از بین بردن عامل انتقال این بیماری به میزان 2 هزار لیتر سم در استان سم‌پاشی اماکن دامی انجام شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید