• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66568
+
-

آغاز به کار گشت‌های ویژه پلیس راه

خودروهای ویژه کنترل نامحسوس بدون پلاک شخصی، بغل‌نویسی‌شده و مجهز به چراغ گردان نامحسوس پشت شیشه هستند

پلیس
آغاز به کار گشت‌های ویژه پلیس راه

فرمانده انتظامی البرز گفت: خودروهای ویژه کنترل نامحسوس پلیس راه استان در معابر درون‌شهری و جاده‌های برون‌شهری آغاز به کار کردند.
به گزارش فارس، سردار «عباسعلی محمدیان» افزود: یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی در سال جاری کاهش تلفات جاده‌ای ناشی از تصادفات است که به همین دلیل کنترل نامحسوس خودروها مجددا در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفت.
وی بیان کرد: خودروهای ویژه کنترل نامحسوس برای معابر درون‌شهری و جاده‌های برون‌شهری پیش‌بینی، تهیه و تجهیز شده است که این تجهیزات و خودروها برای کنترل تخلفات حادثه‌ساز راهنمایی و رانندگی به کار گرفته می‌شوند.

محمدیان افزود: یکی از مشکلاتی که در معابر درون‌شهری مشاهده می‌شود تصادف وسایط نقلیه با عابران پیاده است که در این راستا جلسات متعددی با شهرداری برگزار و مقرر شد کانال‌های عبور عابرپیاده ایمن‌سازی شوند و پل‌های هوایی به‌خصوص در بزرگراه‌ها نیز افزایش پیدا کنند.

وی مطرح کرد: سرعت غیرمجاز و خارج از استانداردهای مشخص‌شده نیز یکی دیگر از علل این حوادث بود که با به‌کارگیری این تجهیزات و اعمال قانون به صورت قاطع، دقیق و مستمر تلاش می‌کنیم تلفات جاده‌ای و عابرپیاده درون شهر کاهش یابد.
فرمانده انتظامی البرز اظهار کرد: برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، این خودروها بدون پلاک شخصی، بغل‌نویسی‌شده و مجهز به چراغ گردان نامحسوس پشت شیشه هستند و سرنشینان آنها نیز با لباس فرم در خودرو حضور و در صورت نیاز حکم مأموریت و کارت شناسایی نیز به همراه دارند.

محمدیان تأکید کرد: چنانچه خودروهایی بدون این مشخصات و علائم یا سرنشینانی بدون لباس فرم و تنها به دلیل همراه داشتن یک بیسیم خود را پلیس نامحسوس معرفی کردند شهروندان بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیس تماس بگیرند تا مأموران مربوطه برای رسیدگی به موضوع در محل حاضر شوند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید